[raid] Promise + KT266A + SBLive dodelijk?

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:04
Ik heb gister een Promise Fasttrak TX2 in mijn systeem gezet. Mijn systeem bestaat uit een MSI K7T266 Pro2 (Via KT266A chipset), een SB-Live 1024 en een Matrox G400.
Kheb 2 schijven (Maxtor 60Gb 7200 rpm) in Raid0 (striping) aan m'n Promise gehangen.
Gister nog ff gauw een begin gemaakt aan de installatie van Gentoo Linux.
Vandaag heb ik die installatie afgemaakt, maar sinds een uur of zo heb ik nix als corrupte data. Heel mijn linux is nu in de frut, hij boot niet eens.
Nu heb ik gehoord dat Promise + Via + SB-live dodelijk is, maar wat is hier aan te doen? Helpt het als ik mijn SB-Live uit haal? of moet ik toch maar een ander Mobo aanschaffen? Of zijn de linux drivers nog niet echt stabiel verklaart?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• EWS99
helemaal niemand met dezelfde opstelling?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Dat hardware elkaar zo bijt dat ze kapot gaan heb ik nog niet gehoord, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat het nooit voorkomt.

Er zijn wat problemen met bepaalde VIA chipsets waarbij de Live niet lekker wilde werken. In de praktijk blijkt dat niet alleen de Live een probleem was, ook zonder probleem krijg je af en toe rare fouten.

Hier staan de fijne details :
http://www.networking.tzo...ware/readmes/faqvl019.htm

Als je een avondje flink zoekt met Google, dan kom je denk ik wel meer tegen.
Maar ik denk dat je in ieder geval wel wat hebt aan het bovenstaande linkje.

Je kan in iedergeval je live vervangen door bijvoorbeeld een TerratecSixPack. Die hebben een gelijkwaardige performance en daarvan heb ik nog nooit rare problemen gehoord.

[off topic]
Geef je topic soms even wat rust, niet altijd reageert men binnen een uurtje :)
[/offtopic]

Senile! Senile Oekaki

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:44
Hmz, ik heb een Live! 5.1 Player en een Promise Ultra 100 TX2. Op de hcc dagen wil ik een moederbord met KT333 of KT400 chipset kopen. Deze twee kaartjes wil ik overzetten. Ik ga eerst ff goed googelen...

• EWS99
Tnx voor de info, maar ik heb er nu mijn sb-live uitgehaald, en vandaag weer datacorruptie gehad.
Ik verdenk eigenlijk dat de linuxdrivers nog niet stabiel genoeg zijn. Ik vrees ook dat ik weer terug naar windows moet :(
_bas_ schreef op 23 september 2002 @ 23:33:
[off topic]
Geef je topic soms even wat rust, niet altijd reageert men binnen een uurtje :)
[/offtopic]
Weet ik, alleen hij was al 4 dagen oud, vandaag dat ik hem ff schopte ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Heb hier hetzelfde msi mobo met een sblive en een promise fastrack66. Draait onder w2k server, geen enkel probleem. Misschien dat inderdaad de linux drivers brak zijn.

Do as I say, don't do as I do.

• EWS99
damn.
Paar keer al geprobeerd gentoo te installeren, ook vanaf verschillende stages, maar na een dag of 2 is heel me schijf brak.
Ik draai nu een weekje winXP en dat lijkt wel goed te gaan :(
Alleen m'n partitietabel is een beetje rot denk ik:
Fdisk van DOS kan er sowieso geen raad mee, maar dat vind ik niet zo vreemd als er een linuxpartitie bij staat, maar zelfs de fdisk van linux kan er geen wijs meer uit. Het vreemde is dat Ghost en WinXP nergens moeite mee hebben. Alleen winXP kan alleen maar NTFS formateren, waar linux weer brak mee is... Ook in DOS formateren gaat niet omdat die de partitietabel niet meer snapt :(
Damn....
Kweet het echt nie meer, maar ik wil eigenlijk wel weer terug naar Linoeks. Misschien ga ik met de HCC dagen wel een intelbord kopen, op de hoop dat het dan gefixed is.
(iemand een TB1400 met mobo kopen :P )

Pagina: 1