In de laatste C'T staat er een heel artikel over (zeer uitgebreid).
Ik raad je aan om iig een goede kwaliteit cassettedeck te gebruiken, geen setje alà Supertech.
Line out deck gaat naar Line in van je geluidskaart.
NIET de koptelefoon uitgang van het deck gebruiken en/of de mic.ingang van je geluidskaart.
Dit komt de kwaliteit van het geluid niet bepaald ten goede namelijk.
Als dit gelukt is gebruik je een wav/mp3 editing programma om op te nemen, voorbeelden zijn SoundForge, Cool Edit, GoldWave, Spin Doctor.
SoundForge en Cool Edit kunnen direct naar MP3 opslaan (via Lame codec), of eventueel gebruik je een apart MP3 programma.
Er zijn ook wel bedrijven die dit kunnen doen, maar dan krijg je meestal audio cd's met een EXACTE kopie van je bandje, dus ook incl. halve nummers enz.
De kwaliteit is dan vaak ook nog steeds niet om over naar huis te schrijven, als je het zelf kan is dat beter.
De uiteindelijke kwaliteit zou nagenoeg hetzelfde meoten klinken als je bandje. Er zijn ook wel een aantal filters die je er nog overheen kan halen, voor de ruis bijvoorbeeld, en om het weer wat helderder te laten klinken.
Als je er echt niet uitkomt wil ik het ook wel voor je doen trouwens
Sponz schreef op 21 september 2002 @ 23:24:
[...]
Waarom doe jij het niet voor hem? Spreek een leuk prijsje af ofzo. Een bedrijf laten doen zal erg veel geld kosten!
Ik heb pas al m'n tapes naar mp3 omgezet, hiervoor heb ik m'n deck naast de PC gezet en de lineout van het deck op de line-in aangesloten. Opgenomen met Sound force, en 'snachts de wav's naar mp3 omgezet razorlame (frontend voor lame).
Ik heb per tape een mp3 gemaakt, dus geen losse nummers van gemaakt, dat is namelijk bijna niet te doen met een zoveel tapes.
Als je een lange MP3 heb kan je die naderhand nog heel makkelijk splitsen, namelijk via een CuE sheet en het programma MusiCutter (freeware).
Je pakt een bestaande CUE sheet en past deze aan met Kladblok (in Windows gebakken).
Je zoekt de tijden op waarop een nieuwe track begint, en vult die in.
In MusiCutter laad je dan de CUE sheet en dan wordt het gesplitst.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.