LOL met IRQ's

Pagina: 1
Acties:

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Ik pleurt dit topic maar hier. :)

De verdeling van IRQ's wordt op een pci mobo in principe hardwarematig bepaald door de ondelinge connectie van de slots. Todat iemand met ACPI op de proppen kwam.
Moet je zien wat Windows (ACPI) er bij mij van maakt. :(

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dp.stoop/IRQ.jpg

Het gaat allemaal nog wel goed maar ik heb het idee dat met name mijn SBLive! het niet echt leuk vind.

Nu heb ik geen modern mobo met een APIC. Heeft iemand een idee of je binnen ACPI nog invloed kan uitoefenen op de verdeling van IRQ's zonder deze in de bios uit te schakelen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bij mij hangt ook mijn USB controller, IEEE1394 controller, Matrox G450, Radeno 8500, Terratecje, Creative DXR3 en mijn ATA controller op IRQ 11, gaat gewoon goed.

maar heb je problemen met je SBlive of niet?
zo niet, niet veranderen.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Terw_Dan schreef op 19 september 2002 @ 19:27:
...
maar heb je problemen met je SBlive of niet?
zo niet, niet veranderen.
Ja, de bekende SBLive_onder_WinXP problemen. Ze zijn al grotendeels opgelost maar het kan nog beter.
Het is ook meer een algemene vraag.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:09

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik had mijn Audigy ook op dezelfde IRQ als mijn Ti4200, daar heb ik geloof ik wel wat hangers aan te danken gehad.
Ik heb mijn Audigy in een andere slot gepropt en toen kreeg ie netjes zijn eigen IRQ :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zie o.a. de FAQ hier Iig is het niet mogelijk met ACPI ingeschakeld het zaakje zélf te configureren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die IRQ 11 is een virtuele interrupt die XP aanmaakt. Alle interrupts voor ACPI hardware worden naar 11 gestuurd, en onder water weer doorgestuurd naar de echte hardware interrupts die je op je mobo hebt ingesteld (of via pnp).
Het verschijnsel dat je dus tig apparaten met 1 irq hebt is dus normaal met ACPI.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kaarten ondersteunen IRQ sharing ..... zet er voor de grap is een kaartje bij die dat niet heeft ... (oude ne2000 pci netwerkkaart van 5 jaar oud) dan werkt er ineens niets meer :P

Verwijderd

*grinz* Knal die ACPI er gewoon uit! :+

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

SnicK_v_r

Zero

Wat maakt het uit

Als iets werkt nks aan doen, kan er alleen maar slechter op worden.
Alleen als je zeker weet dat je vooruit gang zult boeken, anders niet

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde als op die pic
heb er alleen geen last van pc loopt prima :)

Verwijderd

gewoon als standaard pc installeren dan kan je netjes de IRQ's zelf regelen.m'n SBlive zit nu op een apart IRQ en er is niets meer gedeeld.Alleen heb ik het probleem dat de soundkaart geen vaste I/O adressen krijgt op de een of andere manier(de ene keer is ie [c000] of dan weer [a000].Om die reden wou ik 'm dus op een eigen IRQ hebben maar 't probleem bestaat nog steeds!? :?
weet iemand misschien hoe dit op te lossen?
Pagina: 1