Toon posts:

high performance DDR 2700 geheugen welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net search gedaan aangaande DDR 2700 geheugen. Nu Via DDR 3200 op een laag pitje heeft gezet (toch??) is het aanschaffen van 333mhz geheugen veruit de beste keus. Als je nu dus high performance geheugen wilt aanschaffen met veel overclock potentieel, welke is dan momenteel het beste. Via de search zie je wel een aantal merken langskomen zoals Twinmos, Samsung en Infinion, maar ik kan me zo voorstellen dat twinmos 2100 DDR geheugen niet per definitie wil zeggen dat de 2700 DDr variant ook goed is. Kortom wat is op DIT moment de beste keus voor 2700 DDR en welke hoeveelheid geheugen (256 of 512)?

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
Mushkin PC2700 hi perf level 2, veel beter als dit zal het geloof ik niet worden

Quote van een bekende mede tweaker:
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 18:29:

gewoon PC2700 van Mushkin volgens de revieuws op 200+ snelste timings 2/2/2
Zijn 256mb en 512mb modules, doen het allemaal errug goed :)
Bij ocshop te bestellen

Verwijderd

samsung is ook goed, en lekker goedkoop :).

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 18:52:
samsung is ook goed, en lekker goedkoop :).
Samsung is stabielst maar niet het snelst...

Verwijderd

DutchCommando schreef op 19 September 2002 @ 19:53:
[...]

Samsung is stabielst maar niet het snelst...
En dit baseer jij op het volgende? [...]

Verwijderd

Samsung schijnt erg goed te zijn voor overclocken.

• nnomiS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 10:24
Ik heb zelf Samsung en dat werkt perfect op de strakste timings

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
En wie weet wat het beste PC3200 geheugen is? Want ik zit er aan te denken om een KT 400 plankje tehalen... Is Croshair niet wat?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:45
corsair is het beste dat er te halen valt samen met muskin en samsung voor zover ik weet

Verwijderd

The_Greater schreef op 19 september 2002 @ 20:01:
En wie weet wat het beste PC3200 geheugen is? Want ik zit er aan te denken om een KT 400 plankje tehalen... Is Croshair niet wat?
Waarschijnlijk weet je zelf heel goed dat Corsair wat is :+. Je moet alleen even zekerheid hebben of je wel zo'n dikke plak geld ervoor moet neerleggen. En ja Corsair XMS geheugenmodules zijn over het algemeen wel de betere. Je betaald er dan wel voor.

Edit - Persoonlijk ben ik van mening dat je beter af bent met een goed KT333 moederbord zonder al te veel onzin erop en PC2700 geheugen. En van het geld wat je daarmee bespaard kun je een betere videokaart of hardeschijf van kopen.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Kijk eens op de site van GeIL, die hebben PC3500 DDR mem en komen ook goed uit te test, draait op 490Mhz, zie de revieuws

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
http://www.hardtecs4u.com...roundup_update/index3.php

Deze test stond op de Frontpage, bij nieuwslinks. Dit verschaft je wat meer informatie.

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

Doe mij maar gewoon ValueRam by Kingston die doen het gewoon altijd

LOL

• The_Greater
Het gaat hoofdzakelijk om in de toekomst het makkelijk uptegraden naar een 3000+(+).
Vandaar. Ik ben z'n vanatiek }:O draaier. Ik heb opmoment lieft iets meer cpu en geheugen band breedte. Maar nu schijnt het niet zo snel te lopen als 333 DDR. Lagere timings zou dat belemeren. Nu is de vraag heeft croshair der ook last van?
Want ze zeggen ook dat er geen standard is vastgelegd door Jedec. En via komt opeens met QBM.Het is maar de vraag wat ik ga doen. Ik denk zelf dat ddr400 niet lang zal blijfen door dat chipfabriekanten met de ondersteuning op houden.

*Ben(r) vertwijfeld!

[ Voor 0% gewijzigd door The_Greater op 19-09-2002 20:14 . Reden: het was QBM en geen QDR ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad slim om DDR 2700 geheugen te nemen wat overclock potentieel heeft aangezien DDR 3200 het niet gaat worden

Verwijderd

Daar sluit ik me bij aan. Ik las laatst nog een artikel op de frontpage over de KT400 chipset en het uitblijven van een 'standaard' voor geheugen. Met een KT333 bordje kan je nog ver upgraden en er is gewoon veel meer spul voor beschikbaar. Die KT400 chipset is duur en de voordelen zijn of minimaal, of helemaal niet aanwezig.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik zou (heb ik btw ook gedaan) Samsung PC2700 nemen.
Heb nog niet gehoord dat het in een bep. mainbord niet werkt en is lekker over te clocken..
(tenminste bij en een hoop andere mensen die Samsung mem hebben)

Verwijderd

neem de gulde middenweg :+ neem pc3000 corsair als je het op kt333 board prikt, kan je oc'en tot je een ons weegt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Bekijk ook wat reviews: hier b.v. twee stuks: één en twee. Neem wat topics door, zo zag ik laatst dat één van GoT's die-hard overclockers z'n Twinmos PC3200 op DDR475 had draaien: Twinmos/samsung DDR400@DDR475 :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• The_Greater
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:05:
[...]

Waarschijnlijk weet je zelf heel goed dat Corsair wat is :+. Je moet alleen even zekerheid hebben of je wel zo'n dikke plak geld ervoor moet neerleggen. En ja Corsair XMS geheugenmodules zijn over het algemeen wel de betere. Je betaald er dan wel voor.

Edit - Persoonlijk ben ik van mening dat je beter af bent met een goed KT333 moederbord zonder al te veel onzin erop en PC2700 geheugen. En van het geld wat je daarmee bespaard kun je een betere videokaart of hardeschijf van kopen.
Dat is ook zo. Croshair 512MB 400DDR kost z'n 250Euro.
Maar ik heb ook zo van. snelste van het snelste als ik wat haal he. :+

Verwijderd

Corsair geheugen is erg goed , xms blabla met heatspreader , komt vaak goed uit testen maar er zijn nog merken die sneller zijn...die zijn hierboven allemaal al genoemd.
Pagina: 1