Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik zit met het volgende probleem mijn vader die heeft een sony handycam. Nu wil hij graag de dingen die hij opneemt op zijn computer opslaan en omzetten naar divx. dat laatste gaat wel lukken. Maar hoe moet hij het eerste doen?

Ik werk onder xp en ik kan wel tegelijk filmen en opnemen maar niet wat ik al opgenomen heb uitlezen. op mijn computer.. Ik gebruik hiervoor windows movie maker voor. En ik heb ulead videostudio 4.0 se basic geprobeert beide lukken niet.

ik kan met movie maker wel de camera besturen maar niet capturen?

Ik heb de search al gebruikt.. Daar kwamen niet echt goede dingen uit..

Verwijderd

ik weet het niet zeker, maar bij mij is het zo dat als ik hem in z'n vcr stand zet dat ik dan gewoon kan opnemen. Ik krijg dan gewoon niks in beeld en druk bij premier op record, dan zet ik de videocamera op play en hij neemt alles op.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik bedoel niet op nemen.. maar capturen naar je computer.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:17:
ik weet het niet zeker, maar bij mij is het zo dat als ik hem in z'n vcr stand zet dat ik dan gewoon kan opnemen. Ik krijg dan gewoon niks in beeld en druk bij premier op record, dan zet ik de videocamera op play en hij neemt alles op.
De VCR of PLAYER stand (ligt eraan welk type je hebt) is voor het afspelen van de tape. Eerst moet je de camera aansluiten en dat kan zoals je weet zowel via UBS als FireWire. Dan spoel je de tape naar het juiste deel en druk je gewoon op play. ;) In movie maker klik je gewoon op opnemen en dan captured de videocamera. Heb je geen boekje bij de cam gehad? Ik zit op bladzijde 55 van mijn 300 pagina's tellende Sony TRV-25 gebruiksaanwijzing, welke ik 2 weken terug week heb gekocht. :9

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 07:24
Hoe wil je gaan capturen? vivo, usb of 1394...

Ik zou eerst de nieuwste versie van Ulead VS 6.0 te pakken krijgen, volgens mij
kun je een demo op de site van ulead krijgen.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
over firewire..

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 07:24

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

www.kazaalite.nl 8) dan Pinnacle Studio ;) :X

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zo doe ik het: opnemen met Pinnacle Studio via Firewire, en dan de ingelezen AVI met Virtualdub omzetten naar DivX, met een de-interlace filter om de hinderlijke strepen weg te halen.
Pinnacle Studio kan je her en der kopen voor € 79 ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1