Wie kan er mij vertellen hoeveel een computer van het 220 net verbruikt als ie 200 watt aan de onderdelen van de pc kan leveren.
Dat de voeding 200 watt kan leveren, wil niet zeggen dat 'ie 't ook echt gebruikt.
Juist niet, zodat 'ie nog wat reserves heeft.
Ter illustratie:
een AMD Thunderbird heeft meestal een 300 Watt voeding nodig, omdat delen van de meeste 200 a 230 Watt voedingen niet voldoende vermogen leveren. Met name de 3.3 V en de 5 V worden dan nogal eens zwaar belast.
Maar ik heb al eens een thunderbird (stabiel) laten draaien op een 200 Watt voeding, die 160 Watt kon leveren op 't 3.3V en 't 5V gedeelte samen.
conclusie een moderne computer vraagt vaak minder dan 200 Watt.
Wanneer je kijkt naar een typische desktop PC, zoals de meeste compaq's, daar zit meestal een 135 a 145 Watt voeding in, terwijl d'r toch een PIII + HDD + CD-speler en writer in zit, samen met de standaard zooi, zoals een netwerkkaart, VGA etc.
Dus de gemiddelde computer zal vaak minder dan 100 Watt gebruiken.
De monitor daarentegen is een heel ander verhaal.
Voor de grotere bakken (Iiyama 22"
bijvoorbeeld) moet je niet gek kijken als die meer dan je computer trekken aan vermogen.
Was dit wat je bedoelde?
Juist niet, zodat 'ie nog wat reserves heeft.
Ter illustratie:
een AMD Thunderbird heeft meestal een 300 Watt voeding nodig, omdat delen van de meeste 200 a 230 Watt voedingen niet voldoende vermogen leveren. Met name de 3.3 V en de 5 V worden dan nogal eens zwaar belast.
Maar ik heb al eens een thunderbird (stabiel) laten draaien op een 200 Watt voeding, die 160 Watt kon leveren op 't 3.3V en 't 5V gedeelte samen.
conclusie een moderne computer vraagt vaak minder dan 200 Watt.
Wanneer je kijkt naar een typische desktop PC, zoals de meeste compaq's, daar zit meestal een 135 a 145 Watt voeding in, terwijl d'r toch een PIII + HDD + CD-speler en writer in zit, samen met de standaard zooi, zoals een netwerkkaart, VGA etc.
Dus de gemiddelde computer zal vaak minder dan 100 Watt gebruiken.
De monitor daarentegen is een heel ander verhaal.
Voor de grotere bakken (Iiyama 22"
Was dit wat je bedoelde?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)