Toon posts:

Printen van WinXp naar WinME, mooi niet dus!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan een WinME pc in mijn netwerk een printer hangen en kan daar ook lekker mee printen. Ik heb de printer gedeeld. Met een andere pc in mijn netwerk, een WinXp machine, zie ik de printer en kan hem dus ook instaleren enzo... Status is Ready. Ziet er allemaal heel netjes uit, maar als ik de properties opvraag en een TEST-page uit wil printen dan hangt het hele schermpie en gebeurd er 10 minuten niets, daarna komtie met de melding dat hij de test-pagina niet uit kon printen en of ik wil troubleshooten...nou niet dus!

Ook gewoon printen lukt niet btw.

De 2 pc's zijn 2 clients in een netwerken (WinMe :: 192.168.10.30, WinXP :: 192.168.10.20 , beide in 255.255.255.0. Allemaal zo standaard als kweeniewat.

Wat ik me afvroeg is het volgende: De (internet)server van dit netwerkje is een Win2K bak en deze staat ook op alle clients als gateway ingesteld. heeft deze dan invloed op mijn printerprobleem?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
euh, hoe heb je de printer geïnstalleerd?
Wat bij mij goed werkt is de printer eerst installeren @ LPT1(lokale printer dus), en dan later een nieuwe poort aanmaken(bij printer eigenschappen ergens), en die weer laten verwijzen naar de gedeelde printer.

Verwijderd

Topicstarter
Dus op de Xp bak bedoel je? De printer op een LPT poort instaleren en daarna omzetten naar de netwerkpoort? Xal ut eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, um... hij zit nu fijn op LPT 1, maar ik krijg in Xp dus geen extra port aangemaakt. je kan dmv add port uit 2 type poorten kiezen, Local of TCP/IP . nou iedereen zou denken TCP/IP, maar dat is dus voor netwerkprinters enzow, dus ik vul bij local dan maar de lokatie in van de poort, te weten: \\QUINTIE\HP-GVA
En dan hangt het zooitje en na een aantal minuten krijg ik een timeout ofzow :?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/596803
Zou dat ermee te maken hebbe?