[Photoshop] kleur van een hele layer veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 27517

Topicstarter
Ik heb een tekening van een vogelpoot (diverse kleuren) omgezet naar zwart-wit gepixeld. De achtergrond is wit en de pixels zijn dus zwart. Hoe kan ik de zwarte pixels allemaal rood maken ? Met behulp van de "magic wand tool" heb ik het al geprobeerd, maar ik kan niet alle pixels die zwart zijn daarmee in 1 keer selecteren (de pixels zijn behoorlijk scattered) en dan de kleur aanpassen met de bucket tool. Is er een makkelijkere mogelijkheid om in 1 keer alle pixels van kleur te veranderen (ook heb ik dit al geprobeerd met de tool "replace color" maar dat gaat volgens mij ook niet).

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53
als je alleen de zwarte kleur wil vervangen door roof, zou je met je magic wand tool de zwarte pixels kunnen selecteren. Met <select> --> <similar> selecteer je dan vanzelf alle pixels die dezelfde kleur hebben.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

simpel:
kies de layer met de vogelpoot, klik bovenin het layerspalette het vinkje bij 'Lock' aan.
Vul de layer met de gewenste kleur en klaar..

www.jurgroessen.nl

Topicstarter
Hangloozz schreef op 19 september 2002 @ 18:19:
simpel:
kies de layer met de vogelpoot, klik bovenin het layerspalette het vinkje bij 'Lock' aan.
Vul de layer met de gewenste kleur en klaar..
Als je um lockt kan je er niks mee doen (could not use the paint bucket tool because the layer is locked") of begrijp ik het nu helemaal niet meer ?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 17:00

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

heb je alles op 1 layer?
Is makkelijker om meerdere layers te gebruiken, zeker als je later andere kleur wil nemen.

Maar die poten, is die wel makkelijk te selecteren?
Als je dan gewoon alle wit (van die poten) selecteerd, en inverse selection doet.
Kun je ineens alle zwart veranderen naar rood.

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

select de kleur, dan op similar klikken via menu select en voila, je kan daarna een kleur pakken om mee te fillen (alt+backspace)

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Topicstarter
Vae Victis schreef op 19 september 2002 @ 18:38:
heb je alles op 1 layer?
Is makkelijker om meerdere layers te gebruiken, zeker als je later andere kleur wil nemen.

Maar die poten, is die wel makkelijk te selecteren?
Als je dan gewoon alle wit (van die poten) selecteerd, en inverse selection doet.
Kun je ineens alle zwart veranderen naar rood.
Uiteraard heb ik alles op verschillende layers.....
En die poot is dus niet makkelijk te selecteren, en ik snap niet wat de invert selection daaraan oplost.

Topicstarter
Nozzman schreef op 19 september 2002 @ 18:39:
select de kleur, dan op similar klikken via menu select en voila, je kan daarna een kleur pakken om mee te fillen (alt+backspace)
Thanx Nozzman....dat is um !

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

ctrl-u > colorize aanvinken en beetje schuiven kon ook.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

TeeDee

CQB 241

ctrl - u colorize en gaan

[ Voor 0% gewijzigd door TeeDee op 19-09-2002 19:06 . Reden: damn you Ozboz :) ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
je kunt ook met de magic wand "continueus" (oid) uitvinken, dan selecteerd hij ook over de gehele layer

Anoniem: 26306

Zwart moet rood worden, hmm...

Selecteer in het Channels paneltje het channel "Red" (in RGB color modus uiteraard)
Paint het hele channel wit.
Selecteer weer het RGB channel.
Pagina: 1