[ASP] FSO en UNC paden

Pagina: 1
Acties:

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 13:42
Ik heb een probleem met het FileSystemObject in VBscript (ASP). Ik moet een directorylisting, en later ook een bestand opslaan op een filecluster.
In de IIS manager heb ik een virtuele dir aangemaakt die verwijst d.m.v. het UNC pad naar het filecluster. Alleen bij het aanroepen van de pagina, waarin het FSO is verwerkt, krijg ik een fout met de melding "Path not found".

Het schijnt dat het niet mogelijk is om het FSO te gebruiken dan anders als lokaal. Is dit waar, en is er misschien hier een andere oplossing voor ?

Verwijderd

martijnn schreef op 19 september 2002 @ 17:24:
Ik heb een probleem met het FileSystemObject in VBscript (ASP). Ik moet een directorylisting, en later ook een bestand opslaan op een filecluster.
In de IIS manager heb ik een virtuele dir aangemaakt die verwijst d.m.v. het UNC pad naar het filecluster. Alleen bij het aanroepen van de pagina, waarin het FSO is verwerkt, krijg ik een fout met de melding "Path not found".

Het schijnt dat het niet mogelijk is om het FSO te gebruiken dan anders als lokaal. Is dit waar, en is er misschien hier een andere oplossing voor ?
Volgens mij werkt FSO inderdaad alleen lokaal.

Oplossingen zouden zijn om met file replicatie het bestand naar de jusite dir te repliceren, of door op de server waar de file moet komen te staan een ASP pagina te maken waarnaar je een file kan posten, zodat die ASP pagina de file lokaal kan wegschrijven.

HTH :)

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Je moet je ASP-pagina inderdaad op dezelfde plaats neerzetten als waar je de bestanden aan wilt spreken, dus in het UNC-pad

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Een andere optie (mits toegestaan door de beheerder van de servers) is gebruik maken van een ander object dan het FSO. Bijv. veel uploadcomponenten hebben een volledig file objectmodel ingebouwd waarbij wel de mogelijkheid om bestanden via UNC aan te spreken bestaat.

Today's subliminal thought is: