[wc] n00b-vraagjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit te denken over watercooling, maar ik heb nog een paar vraagjes, aangezien ik hier een n00b in ben...
Is watercooling te gebruiken met diverse types sockets? Dus dat ik mijn wc mee kan nemen naar andere, nieuwere computers...
Ik zoek geluidsarme watercooling, da's gewoon te krijgen of maken ze altijd herrie?
Tevens zoek ik niet te dure wc...

Wat raden jullie me aan?

(PS. in het FAQ staat dat, omdat het aanbod telkens veranderd, zij geen voorbeelden wat dit betreft kunnen plaatsen.. Dus what is the state of the watercooling-world at the moment?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Blokken zijn soms universeel, maar andere zijn altijd om te bouwen van de ene naar de andere (nieuwere) socket, ik denk niet echt dat je daar problemen mee gaat krijgen.
En qua deluid zijn alle setups wel vrij stil, maar het ligt er een beetje aan wat je met de fan op de rad doet, het pompje maakt namelijk echt geen geluid (ik heb "emmerkoeling", dus zonder rad en ik hoor echt vrijwel niets (van de koeling dan)).

succes ermee!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je een nieuwe pc koopt en die een ander socket heeft dan gaat het niet passen maarja dan moet je dus alleen je blok vervangen de rest kan zo mee

waterkoeling kun je zeer ! stil maken dat is ook waarom ik het gehaalt heb om mijn pc zo stil mogelijk te maken het enige wat ik nu nog echt hoor zijn mijn hd's

enermax voeding die erg stil is
radiateur met fan op 7 volt
demping voor me pomp
en een videokaart blokkie

[ Voor 0% gewijzigd door PilatuS op 19-09-2002 17:35 . Reden: bijvoegen ]

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

anandus schreef op 19 september 2002 @ 17:08:
Ik zit te denken over watercooling, maar ik heb nog een paar vraagjes, aangezien ik hier een n00b in ben...
Is watercooling te gebruiken met diverse types sockets? Dus dat ik mijn wc mee kan nemen naar andere, nieuwere computers...
Ik zoek geluidsarme watercooling, da's gewoon te krijgen of maken ze altijd herrie?
Tevens zoek ik niet te dure wc...

Wat raden jullie me aan?

(PS. in het FAQ staat dat, omdat het aanbod telkens veranderd, zij geen voorbeelden wat dit betreft kunnen plaatsen.. Dus what is the state of the watercooling-world at the moment?)
Het wel of niet passen van een 'waterkoeling' hangt volledig af van je koelblok.
Vaak zal dat op een ander socket niet passen, maar je hoeft dan dus alleen het koelblok te vervangen. Verder komt mijn waterkoeling kwa geluid niet boven dat van m'n harddisk uit. Lekker stil dus. Zo'n pompje maakt zowieso al vrij weinig geluid en als je die dan ook nog eens in een resevoir hangt (dus onder water) dan is het lekker geisoleerd.

Een goeie goedkope waterkoeler is zelf te maken. Je gaat naar de sloop voor een radiator, naar een bouwmarkt, aqariuminkel, whatever voor een pompje en wat slangen + slangklemmen. Naam de blokker ofzo voor een (waterdicht) plastic bakje (als resevoir) en een waterblok kun je op heel veel plaatsen kopen. Ik heb de mijne van ThaMafkees, maar ik weet niet of hij ze nog maakt. Er zijn iig een heleboel users die waterblokken verkopen voor niet al teveel geld.

Veel succes!

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Spanks voor de replies. Is *precies* wat ik weten wilde...
* anandus heeft er nu al zin in, maar moet even op zijn studiefinanciering wachten... :)

Oh, en als iemand nog goede links heeft met winkeltjes, tutorials of communities, mag je ze ook wel even posten ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Blokjes kunnen altijd aangepast worden. Voor de rest van je vragen: zoek eens op 'waterkoeling' in DOC. Dat levert je bergen nuttige info op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.