Ik ben bezig met het ontwerpen van een Informatie Database in HTML in combinatie met VBScript (5.6) voor op een Intranet. Nu wil een dynamische HTML pagina op zetten (zonder gebruik te maken van ASP/PHP/CGI).
In deze pagina laat ik een ComboBox van een Form vullen met bestandsnamen die hij inleest vanuit een aangewezen directory. Dat werkt perfect, maar nu wil dat als ik op een item klik dat hij de waarde van de ComboBox uitleest naar een variabele die hij direct mee neemt naar een andere procedure binnen het programma. (Dmv een OnClick/OnChange routine) Hier loop ik vast.
Ik krijg met geen mogelijkheid de geselecteerde waarde uit de ComboBox. De code die ik tot dusver heb gebruikt is het volgende:
Script.vbs:
Infobase.HTML:
Na het openen van de pagina wordt de code van de Infobase.HTML omgezet in het volgende:
Ik weet dat mogelijk het hele programma op z'n kop gezet moet worden voor dat ik het op kan lossen, maar kan iemand mij nog een (paar) tip(s) geven? (sorry voor de te brede Post)
In deze pagina laat ik een ComboBox van een Form vullen met bestandsnamen die hij inleest vanuit een aangewezen directory. Dat werkt perfect, maar nu wil dat als ik op een item klik dat hij de waarde van de ComboBox uitleest naar een variabele die hij direct mee neemt naar een andere procedure binnen het programma. (Dmv een OnClick/OnChange routine) Hier loop ik vast.
Ik krijg met geen mogelijkheid de geselecteerde waarde uit de ComboBox. De code die ik tot dusver heb gebruikt is het volgende:
Script.vbs:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| Sub OpenTextFileRead(File) Const ForReading = 1, ForWriting = 2, ForAppending = 8 Dim fso, f Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f = fso.OpenTextFile(File, ForReading, True) msgbox f.Readline f.Close End Sub Sub cbxQuestion_OnChange() msgbox "Test" 'OpenTextFileRead("C:\Info Websites\Test\Homemade\Source\Route 200x - " & cbxQuestion.value & ".Info") End Sub Function ShowFolderList(folderspec) Dim fso, f, f1, fc, s, i, Check, FileRead Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f = fso.GetFolder(folderspec) Set fc = f.Files s="<HTML><SCRIPT Language='VBScript' SRC='script.vbs'></SCRIPT><FORM><B>Select Question:</B><BR><SELECT id='cbxQuestion' NAME='cbxQuestion'> " For Each f1 in fc if mid(f1.name,len(f1.name)-4,5) = ".Info" then i=1 Check = "" while i <> len(f1.name) and Check <> "-" i=i+1 Check = mid(f1.name,i,1) wend i=i+2 s = s & "<OPTION> " & mid(f1.name,i,len(f1.name)-i-4) end if Next s= s & "</SELECT></FORM><BR><IFRAME SRC='./Target_Frame.html' NAME='ifrmAnswer'></IFRAME></HTML>" document.write s End Function Sub Document_Initialize ShowFolderList("C:\Info Websites\Test\Homemade\Source\") End Sub |
Infobase.HTML:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| <HTML> <SCRIPT Language="VBScript" SRC="script.vbs"> </SCRIPT> <BODY OnLoad="Document_Initialize()"> </BODY> </HTML> |
Na het openen van de pagina wordt de code van de Infobase.HTML omgezet in het volgende:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <HTML> <SCRIPT Language='VBScript' SRC='script.vbs'> </SCRIPT> <FORM> <B>Select Question:</B><BR> <SELECT id='cbxQuestion' NAME='cbxQuestion'> <OPTION> 1 - He's asking for a network file <OPTION> 2 - Crashed before displaying the map <OPTION> 3 - The program doesn't print at all (Epson Stylus Color)</SELECT> </FORM> <BR> <IFRAME SRC='./Target_Frame.html' NAME='ifrmAnswer'></IFRAME> </HTML> |
Ik weet dat mogelijk het hele programma op z'n kop gezet moet worden voor dat ik het op kan lossen, maar kan iemand mij nog een (paar) tip(s) geven? (sorry voor de te brede Post)