Programmers don't die. They GOSUB without RETURN
Ja, altijd handig:
MSI 645Max2-L (SIS645DX)
P4 1.8 Ghz
Zalman6500AlCu
Samsung 512MB DDR PC2700
Enermax 431W
MSI 645Max2-L (SIS645DX)
P4 1.8 Ghz
Zalman6500AlCu
Samsung 512MB DDR PC2700
Enermax 431W
Verwijderd
Dat word gewoon uit je chip gelezen....
Meestal word er ook iets vermeld als 'P4 2.0 GHz @ 2.66 GHz'
Let trouwens er ook op dat je duidelijke topictitels gebruikt.
Als eerste, bedankt voor je verhelderende topictitel, ben nog niet zo ervaren hier...Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:05:
Dat word gewoon uit je chip gelezen....
Verder: ik weet dat die 1.8GHz die jij bedoelt inderdaad altijd gewoon op 1.8 blijft staan, omdat die proc dat nou eenmaal is (standaard), maar het gegeven dat ik bedoel geeft de echte snelheid aan, is nu bv. 2.52 GHz.
Probeer een WCPUID, die geeft alles 100% goed en duidelijk aan.
Is het bij jouw mobo niet zo dat je fsb van geheugen apart kan instellen??
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Als je overclock en het is niet stabiel dan zet het mainbord zich nog wel eens op normale snelheid (dus gewoon 100Mhz FSB) en in de bios staat ie dan nog op 150Mhz FSB, want dat was wat jij als laatste instelde..
Is dus eigenlijk gewoon een soort fail-save beveiliging van het mainbord zodat je niet eerst je bios hoef te resetten.
Is dus eigenlijk gewoon een soort fail-save beveiliging van het mainbord zodat je niet eerst je bios hoef te resetten.
Verwijderd
ik denk idd dat het mobo zich heeft "gereset". na een failure door je oc denk ik idd dat ie dat gedaan heeeft. check in de bios nog maar is of ie nog op 150 staat. waarschijnlijk zijn al je andere instellingen ook terug gezet.
Dat reset-en klinkt inderdaad zoals het ongeveer gegaan is, ik wist niet dat er zo'n vangnet was. De settings in het BIOS heb ik daarna inderdaad opnieuw moeten instellen, ze stonden op voor mij nietszeggende waarden (woorden ipv getallen enzo). Daarna (nog) niet weer gehad, het draait nu stabiel. Bedankt voor de uitleg. 
En, nee, ik kan de frequentie op het geheugen niet los instellen, alleen met wat dividers (helaas)
En, nee, ik kan de frequentie op het geheugen niet los instellen, alleen met wat dividers (helaas)
Er bestaat (nog) geen enkel board waarbij je de FSB apart van de memory bus kunt instellen, dus dat is het zeker niet.
Het zal inderdaad de failsafe van het board zijn of een utility die alleen maar naar de settings van de processor zelf kijkt en niet de ingestelde settings.
Het zal inderdaad de failsafe van het board zijn of een utility die alleen maar naar de settings van de processor zelf kijkt en niet de ingestelde settings.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G
Pagina: 1