[CM] Ureka :) Ik heb een orgineel mod Idee :)

Pagina: 1
Acties:

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 08:08
Ik loop al een tijd te denken aan een originele mod. Dit is er lastig want alles is al gedaan. Toen ik met mijn freon koeling bezig was en die bevestiging heel erg slecht vond kwam ik opeens op een geweldig idee. Alles moet transparant en doorzichtig tegenwoordig. Het enige wat nooit wil is de CPU koeling. Grote metalen koelers bedekken je hele CPU. Ik wil dat je mijn CPU kan zien terwijl de pc draait :) Onmogelijk denkje? Helemaal niet ;) Mijn vapo koeler heeft een koelelement die 22mm in doorsnede is en 30mm hoog. Als ik dit ding op de core van de CPU kan krijgen zonder dat ik die verder bedek dan zie ik genoeg cpu. Nu kan je die koeler niet gewoon vastzetten dus heb ik een houder van plexiglas in de maak die helemaal gepolijst word. Daardoor kan je de CPU blijven zien en zit het koel element toch stevig vast op de CPU. het plexiglas word mischien verwarmd om condensatie tegen te gaan maar dat moet ik nog even bekijken. Er komen ook 2 led's in die de houder verlichten. Deze worden CPU load geschakeld zodat bij 0% load de blauw brand en bij 100% de rode. De kleur verloopt gelijdelijk met de cpu load. Dit geeft hoop ik een erg wreed effect })

Als iemand nog ideën heeft of vragen, ik hoor het heel graag. Zodra de houder af is plaats ik foto's hier en van de montage en resultaat komen uiteraard ook foto's.

Verwijderd

Damn, dat klinkt heel vet. Maar ik zou me er niet aan wagen............

Verwijderd

erg leuk idee, misschien eerst ff testen op een pentium 100 mhz????

kzou het niet gelijk op mn nieuwe 2000+ gaan proberen, kost een hoop geld als het mis gaat.....

verder leuk idee, ga ervoor _/-\o_ :9~ :P

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dude ! :)

t klinkt wel erg vet, moet ik zeggen, maar wees voorzichtig, want volgens mij gaat je proc snel dood bij fout monteren van die koeling.
tis btw Eureka :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03
Dus je gaat plexiglas direct op de CPU doen?
Dat gaat denk ik breken: warmte (vd CPU) + kou (vd freon) = *kraak*.

Denk dus niet dat het kan..

CME >> DOC

• Tadango
Valt wel mee denk ik. CPU word niet warm rondom dus gaat lukken. Er komt een rubberen mantel tussen de koeler en het plexiglas om de spanning op te vangen. De compressor word ook geregeld zodat hij niet beneden de 0 of5 graden komt. Die koeler zet trouwens niet eens uit maar krimpt door de kou. Kapot knappen zal het plexiglas dus niet zo snel. Het word ook een hele dikke houder hoor. 10mm dikke plaat en 4mm dikke buis. Testen op een oude PC vind ik niet nodig. Die TBird 1.4 is toch al aardig beschadigd en ik ben hem zat.
De koeler word in de buis vastgezet met een slangeklem dus alles kan wat uitrekken als het moet. Ik denk dat het wel gaat werken zodra ik weet hoe ik die hele contructie op de socket vast krijg :)

En waarom niet in CME trouwens? Het ging mij meer om de look dan de overclock. Mischien laat ik de CPU wel op default draaien met hoge temps zodat de boel niet condenseert. Die freon ligt hier toch maar en het is het enigste wat smal is.

Verwijderd

Je zal altijd een stuk koper/alu op de cpu moeten plaatsen en het rubber wat je gebruikt verbergt de rest dus niks tezien , kortom een leuk plan maar niet serieus uitvoerbaar.
Ps als je zonder bodem gaat werken en de cpu rechtstreeks wil gaan koelen met freon wens ik je helemaal veel sterkte met een TB, deze heeft een core die zeer heet wil worden en een plaatje waar hij op vast zit die heel graag krak zegt.

Verwijderd

wreed idee zeg! 8)
De uitvoerbaarheid lijkt mij ook een beetje minder, maar jij hebt daar geen twijfels aan dus het gaat zeker lukken! GA ZO DOOR!

(hou je wel aan je belofte over foto's :9~ )

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Heb je eraan gedacht dat kunststoffen HEEL slecht warmte geleiden!!!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

• Tadango
Is zeker uitvoorbaar. Het rubber waarmee hij vastzit zit slechts om de buis in de cilinder. Rondom is de bodem dus gewoon doorzichtig. Volgensmij snapt niet iedereen het :) Aan de freon instalatie zit een koel element wat de vorm heeft van een cilinder. Die bevestig ik alleen op een andere manier :) Ik ga niet zelf een verdamper maken ofzo, daar blijf ik heel graag vanaf. ik verwacht de houder begin volgende week te hebben dus dan heb ik foto's die alle vragen beantwoorden.

Verwijderd

nieuws: Koolance 2 waterkoeling kast review en dan naar cpucooler kijken. Of nieuws: Koolance waterkoeling kast review.

zoiets moet t toch worden?

• Tadango
Klopt, die heeft een beetje hetzelfde maar daar is nog erg weinig te zien. Er zit ook zo'n grote metalen clip overheen. Daar moet ik nog een mooiere manier voor vinden.

Verwijderd

Tadango schreef op 19 september 2002 @ 17:51:
Klopt, die heeft een beetje hetzelfde maar daar is nog erg weinig te zien. Er zit ook zo'n grote metalen clip overheen. Daar moet ik nog een mooiere manier voor vinden.
Plexi clip moet te maken zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1016463382.jpg

zie je m wat beter.

• Tadango
Ik dacht meer aan 2 stalen haken waardoor je schroeven draait die het blok aandrukken
Pagina: 1