[SmoothWall] Nic's wisselen???

Pagina: 1
Acties:

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00
Om een of andere flauwe reden vind SmoothWall tijdens de installatie dat ik mijn 100Mbit nic moet gebruiken als externe nic deze zou ik dan moeten verbinden aan de kabelmodem poort die op 10mbit draaid. De andere nic is dan volgens Smoothwall de nic waar aan het interne netwerk zit en laat dat nu een 10Mbit nic zijn 8)7 8)7 8)7

Dus... tijdens de setup wil het niet echt lukken ze om te draaien (erna trouwens ook niet), hoe nu verder?

Verwijderd

Je kunt tijdens de installatie (ook nadien: 'setup' kiezen) kiezen of de driver de juiste is voor de nic die je bedoelt. Zodra hij de driver pakt van de verkeerde nic, kies je 'Nee' oid en hij zoekt vanzelf verder naar de volgende nic(s) :)

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Dat klopt niet helemaal volgens mij. :)

Ik heb met IPCop (= een afgeleide van Smoothwall) hetzelfde probleem gehad nl.

Wat je moet doen is niet setup de NIC laten dedecteren, maar de driver aangeven die voor de 10MB NIC geldt. Hij zoekt dan een NIC die bij die driver past.

Je kan in de setup niet aangeven dat de gevonden NIC 'geskipped' moet worden en hij maar verder moet zoeken...

[ Voor 0% gewijzigd door MrJ op 19-09-2002 15:59 . Reden: typo's ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

MrJ schreef op 19 september 2002 @ 15:58:
Dat klopt niet helemaal volgens mij. :)

Ik heb met IPCop (= een afgeleide van Smoothwall) hetzelfde probleem gehad nl.

Wat je moet doen is niet setup de NIC laten dedecteren, maar de driver aangeven die voor de 10MB NIC geldt. Hij zoekt dan een NIC die bij die driver past.

Je kan in de setup niet aangeven dat de gevonden NIC 'geskipped' moet worden en hij maar verder moet zoeken...
Dat kan dus wel ;)

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Bij IPCop kon je iig niet een andere laten dedecteren, maar goed, misschien Smoothwall wel. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks