Transparante titel invoegen bij Adobe Premiere?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Hoe voeg ik bij Adobe Premiere een transparante titel in? (Zodat je de titel over de hoofdfilm heen ziet zeg maar.) De hoofdfilm heb ik op Video 1A. De bijbehorende audio op Audio 1. Waar moet ik die titel (die ik in AP gemaakt heb) in? Wanneer ik hem op Video 2 zet heb ik zwart beeld met de tekst ipv de tekst over de film heen.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

DeFeCt

je wéét toch

Probeer eens een titel als psd in te laden met transparante background of alpha channel op je 2e video laag.

Heb geen ervaring met Premiere dus gok maar wat

Flickr

Verwijderd

Flink in Premiere aan het stoeien? ;-)

Je kan in photoshop gewoon in lagen werken. Het probleem alleen is dat je transparantie in premiere dan weer opnieuw moet maken dat kan je gewoon in de 2de video laag doen. Met je rubber bands (dat zijn de rode lijntjes) Als je het photoshop document probeert te importeren kan je kiezen uit alle lagen in je PSD document. Importeer die lagen die je nodig voor je video maar als je nog met lagen gaat schuiven raakt premiere zijn referentie kwijt met de laag en gooit ie alles door elkaar!
Daarna zet je ze in de tijdlijn en kiest met je recter muis knop op de video video options/transparency

In het menu selecteer je alpha channel

Dat lijkt me wel voldoende.
Oh ja nog ff een antwoord op je vorige topic. In Video 1a en 1b heb je geen rubber bands, hier kan je transitions gebruiken voor een evetueele fade.

;)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 20:40:
In het menu selecteer je alpha channel
Moet dit niet al aanwezig zijn in de psd dan?

Flickr

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Volgens mij kun je ergens bij import ofzo (waar je ook black video/matte etc kunt aanmaken) zelf een custom titeltje invoegen die je dan heel gemakkelijk in Premier zelf kunt maken. ik weet niet zeker meer waar het zat, tis ook al weer een 1 1/2 jaartjes geleden dat ik er mee gewerkt heb. Een eigen PSDtje (waar het nodige al transparant is dus) invoegen moet ook goed lukken.

en anders zit daar in de help ook wel wat over.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

aldus: bij het invoegen van een psd vraagt premiere om welke lagen mee moeten komen, dan selecteer je alleen de bovenste en dan is ie automatisch alpha transparant (meerdere lagen mag)

en: titeltjes maak je met de titel editor (hoewel best een reut prog) door op file>>new>>title te klikken.

of: gebruik flash en importeer die in flash, alpha transparantie kan ook door te bluescreenen :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op 20 september 2002 @ 01:43:

alpha transparantie kan ook door te bluescreenen :)
Dit heet chroma keyen! ;-)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

<bijdehand cq nerd mode>
neen, chroma keyen is een kleur selecteren en dan dezelfde kleuren gaan faden naar een alpha kanaal op basis van hue, een bluescreen (of een greenscreen) is specefiek een kleur gaan faden op basis van zijn mengkleuren. Daardoor krijg je er een 'anti-alias' bij. het lijkt dus meer op luminantie-faden :P
</bijdehand cq nerd mode>

Stoer; Marduq

Pagina: 1