Toon posts:

Surround geluid in spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een probleem met surround geluid in spellen

Ik heb een Dolby 5,1 receiver met een verloop kabeltje aangesloten op mn SB live 1024, maar ik krijg alleen maar stereo (linear PCM) door, ook al stel ik EAX, EAX2 etc in.
Alleen in PowerDVD krijg ik een dolby digital signaal

Moet ik nu persee via al die aparte analoge stereo stekkertjes alle boxen gaan aansluiten ofsow :?
Of bestaan er ook geluidskaarten die digitaal surround kunnen geven bij spellen?

Verwijderd

welke spellen heb je geprobeerd? :?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

EAX heeft voor de rest weinig te maken met 5.1 hoor, is gewoon een effecten technologie.
Het dunkt me dat geen enkel spel 5.1 is gecodeerd, tenzij ik achter loop hoor.
Aangegezien P-DVD wel normaal een geluid doorstuurd...

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
EAX & EAX2 zijn alleen maar 'effecten' die gewoon meer galm etc. aan het geluid toevoegen, het heeft dus niets met surround te maken.
Wat betreft surround (5.1) in spelletjes, de ondersteuning zit vaak in het spelletje in gebakken, denk aan UT2003.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 15:29:
Hey, ik heb een probleem met surround geluid in spellen

Ik heb een Dolby 5,1 receiver met een verloop kabeltje aangesloten op mn SB live 1024, maar ik krijg alleen maar stereo (linear PCM) door, ook al stel ik EAX, EAX2 etc in.
Alleen in PowerDVD krijg ik een dolby digital signaal

Moet ik nu persee via al die aparte analoge stereo stekkertjes alle boxen gaan aansluiten ofsow :?
Of bestaan er ook geluidskaarten die digitaal surround kunnen geven bij spellen?
Ga naar de windows mixer -> kies bij menu instellingen om geavandeerde instellingen weer te geven -> bij hoofdvolume op de knop geavanceerd -> "alleen digitale uitvoer" aanvinken. Kan btw ook bij surround mixer. Maar uuh, moet je voor dolby suround geen sblive 5.1 hebben? Bij suround mixer kun je ook meteen aangeven wat je speakers setup is (hoofdtelefoon, 2 speakers, 4 speakers, suround)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 15:30:
welke spellen heb je geprobeerd? :?
uhmm.. een hele boel

maarja ik d8, als een spel ook met 4 kanalen te spelen is en geluidskaarten van 2 kanaals muziek 4 kanalen kunne maken, waarom dan ook geen 5.1? :7

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hoe heb je bij in het config panel bij multimedia opties>Advanced je boxen gedefiniëerd? Daar moet op zijn minst quadrofonisch of surround staan. Dan pas kan standaard windows en de programma's die daaronder draaien gebruik maken van de 4 kanalen. Het ligt ook een beetje aan je versterker denk ik. Ik heb welliswaar geen 5.1 geluidskaart, maar mijn versterker splitst het geluid op. Dus zo heb ik het opgelost.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
ohw dat staat gewoon op 5.1, maar hoe ik da ook instel het geluid blijft stereo.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Lees de sblive sticky
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.