Geforce4 40.41 nview2 en breedbeeld

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Ik heb een Geforce 4 440MX draaiende onder XP.

Met de oude drivers kan ik via videospiegeling allerlei formaten selecteren voor het TV-out signaal, bv. Anamorphic 16:9
Met de nieuwe drivers kan ik het niet meer opeens. Ik weet dat het betadrivers zijn, maar ze zeggen WHQL pending, dus neem ik aan dat ze af zijn.
TVtool ondersteunt mijn kaart helaas niet.
Even voor de duidelijkheid:
Ik gebruik deze nieuwe nview 2, omdat je dan de zwarte randen weg kunt krijgen.

Mijn vragen:

1/. Wie weet de oplossing om 16:9 te kunnen zenden naar de TV
2/. Heeft iemand de refreshratefix kunnen vinden voor deze kaart? Ik niet, alleen voor de duurdere Geforce kaarten.
3/. Klopt het dat je bij clone niet onder het scrollen heenkomt (op de TV) bij hoge resoluties op de monitor, omdat de TV encoder ingebouwd zit? Bij Matrox krijg je altijd je volledige desktop op TV.
4/. Weet iemand een makkelijke manier op een paar resoluties op te slaan in een trayicon? En start screensaver.

Verder bevalt me deze kaart beter dan de Matrox G450 (op deze kleine vraagjes na), vanwege de betere snelheid en de kaart verbruikt geen CPU tijdens TV out. Spelletjes blijven ook op TV vloeiend!

Alvast bedankt.
Oh ja, de search en de faq heb ik geprobeerd:)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
2. Refresh rate fix is voor alle geforce kaarten hetzelfe hoor :) In de faq staat een progje (versie 1) Zoek op google met die naam en je vind versie 2 van dit programma en die kan bij de nieuwe det. goed werken :)

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Thanks, ik heb hem gevonden :)
Alleen geeft Battlefield 1942 problemen, start niet op. Als ik refreshrates weer default zet wel weer. Hmm vaag.

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Omdat battefield gemaakt is dat het ENKEL op 60Hz kan werken...

Als gij uw refreshrates fixt naar de hoogste waarde hoort ge dan enkel *poing* en start het niet op...

Ge moet de laatste patch downloaden en is in die txt dat daarbij zit kijken...

moet ge ergens in ne configfile AllowAllRefreshRates=1 gaan zetten.

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...