Toon posts:

include functie voor menu in html???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag jullie advies:

ik ben bezig met het opzetten van een website waarin ik geen frames wil gebruiken, maar iedere pagina dus appart wil laden. toch wil ik om de pagina's gelijk te houden een en hetzelfde menu hebben. deze plaats ik dan met behulp van CSS links bovenaan. (weet nog niet precies hoe ik het menu wil opzetten, maar een uitschuifsysteem zou heel goed kunnen)

Om de code van deze pagina's zo clean mogelijk te houden, wil ik dus graag een "INCLUDE" functie voor het menu gebruiken, zo kan ik met een klein stukje code het hele menu uit een ander bestand op de pagina laden.
Is dit mogelijk in gewoon html met bijvoorbeeld een beetje JavaScript, of op een ander simpele manier?

Wil de pagina's graag zo simpel mogelijk houden. Maar wil niet op iedere pagina de hele lappen code voor het menu plakken (vind ik nl. onoverzichtelijk worden)

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
<script language="JavaScript" src="blaat.js"></script>

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Deruud schreef op 19 september 2002 @ 15:05:
<script language="JavaScript" src="blaat.js" type="text/javascript"></script>
Jep javascript lijkt me de enige manier dan.
Met HTML is het verder niet mogelijk om te includen. Dan zul je toch een of andere server side scriptingtaal moeten gaan gebruiken zoals PHP, ASP of ColdFusion.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Pelle

🚴‍♂️

euh, wat dacht je van SHTML?

code:
1
<!--#include file="menu.html" -->

http://html.op-het.net/tekst/shtml.shtml

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Pelle schreef op 19 september 2002 @ 15:12:
euh, wat dacht je van SHTML?

code:
1
<!--#include file="menu.html" -->

http://html.op-het.net/tekst/shtml.shtml
Zou inderdaad ook kunnen, maar dan moet je provider het natuurlijk wel ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik het eerst maar eens in JavaScript proberen. thanx, voor de uitleg

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

InZane schreef op 19 september 2002 @ 15:14:
Zou inderdaad ook kunnen, maar dan moet je provider het natuurlijk wel ondersteunen.

Ik meen dat vrijwel alle Apache servers standaard SSI support hebben.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je een uitschuif menu wilt hebben, dan heb je toch zowiezo al javascript nodig? :)

nou ja, tenzij je natuurlijk alleen de display verandert met document.getElementById('blaat').style.display='none' en display='inline'...

Maar goed, ik blijf het herhalen, language="javascript" is veroudert, het is tegenwoordig type="text/javascript" :)

/offtopic:
Pelle, wanneer kunnen we het algoritme in je icon verwachten? :)
Bron: Informatica deel 1 (uit. Meppel, Edu Actief)
algoritme, het ~
Een beschrijving van hoe iets moet worden gedaan. Het algoritme is de beschrijving van de stappen die na elkaar moeten worden uitgevoerd.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 10:42
Als je een uitschuif menu wilt hebben, dan heb je toch zowiezo al javascript nodig?
DHTML :)

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
Pelle schreef op 19 september 2002 @ 15:49:

[...]

Ik meen dat vrijwel alle Apache servers standaard SSI support hebben.
dat is zo, maar je moet m volgensmij wel expliciet aan zetten... En aangezien zoiets wel server load verhoogd, hebben veel (gratiz) hosters m wel uit staan

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Deruud schreef op 19 september 2002 @ 16:03:
dat is zo, maar je moet m volgensmij wel expliciet aan zetten... En aangezien zoiets wel server load verhoogd, hebben veel (gratiz) hosters m wel uit staan

Dat is dus dikke onzin. Een include is niet zwaarder voor een server dan een apart bestand naar de client sturen.

Verwijderd

Maar het feit blijft dat veel providers geen SSI ondersteunen. Ik spreek uit ervaring :(
Pagina: 1