Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] ccfl uit laptopscherm

Pagina: 1
Acties:

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
He, Ik heb zo'n ccfl verlichtings buisje uit een laptop scherm gesloopt :*) . Dit is een heel dun ccfl buisje, die in een laptopscherm als Backlight fungeert.
Ik wil namelijk dit als een verlichting in mijn kast bouwen :9
Nou weet ik niet of dit buisje op 12V werkt. Ik heb het forum al afgezocht, maar daar kan ik niet echt het antwoord vinden.

Ik heb ook samen met het buisje een klein printje eruitgehaald, waar het snoertje van de ccfl inging en daarna weer uitging. Dit leek mij zoiets als een invertor, maar aan de kant waar de voeding dan zou moeten komen, daar zitten wel 4 draden.

1x rood, 1x oranje, 1x geel, 1x groen.

Wat is Plus en wat is min ??

Wie helpt mij??

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Verwijderd

ik zeg het je vast ze worden heel warm.. heb er ooit ook es 1 ingehad scheelt zo 7 graden op je cpu temp

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ja ok, dat even terzijde.....

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

Mad_Demon

de dokter

Even het voedinkje van de laptop uitmeten :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Sluit de boel weer aan terug in je laptop, meet de spanning en sloop em weer :+

@iMartien

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Eeehm, koop een CCFL, dit heeft imo geen nut, zeker niet als je CPU temp 7 graden omhoog gaat, verder zal er ook geen gekleurd licht uitkomen, dus je kan netzogoed een goedkope gloeilamp op 220 erin hangen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
ja oh, maar het blijft ook een goedkope oplossing. Enne de laptop is helemaal verotski hoor. Dus ff terug zetten. :9

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Dan schiet het imo nog steeds nie top. Je cpu word er warmer door, dus pc instabiel als het tegenzit. Verder zal het licht niet mooier zijn dan van een gloeilamp ofzo, en wat is daar nou mooi aan?

Doe of niks met je pc, of doe het leuk ofzo. Dit schiet toch niet op.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb een tag in je titel geplaats. Hou je aub aan de richtlijnen zoals die hier staan: Lees dit eerst voordat je een topic opent!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Mij excuses...

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Je kan er wel een kleurenfilter voor plaatsen die gebruikt wordt voor PAR lampen. Zo kun je dus elke kleur maken, van paars tot kanariegeel! :9

En die 7 graden, vast maar een gooigetal, als je em dicht bij een outtake zet dan zal die die warmte vast wel meenemen...

Die inverter zal je ff aan beide kanten moeten fotograferen en dan posten, dan kunnen we er meer mee! :)
Pagina: 1