Toon posts:

vpn client achter linux firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie als volgt; Ander lokatie een werkende VPN server staan (PPTP).
Nu wil ik vanuit netwerk op 't werk met een client aansluiten. (Via dial-up werkt het gewoon). Maar we zitten hier achter een Linux-box die als router/firewall fungeert.

Wat moet er open gegooit worden op de linux back (hier in het netwerk waar ik de client wil draaien). Maken gebruik van IpChains.

tia
M

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

poort tcp 1723 en protocol 47 (GRE)

[ Voor 0% gewijzigd door JayTaph op 19-09-2002 16:53 . Reden: wel ff de goeie nummertjes typen... ]

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

geen EPS? Of heet dat nu ESP

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

Ok, er worden hier weer wat dingen door elkaar gehaald zie ik. Ik neem aan dat je gebruik maakt van NAT op die linux bak? Zo ja dan heb je een speciale kernel module nodig die je hier vindt: ftp://ftp.rubyriver.com/p...squerade/ip_masq_vpn.html Je moet dus je kernel patchen en opnieuw compilen. Verder ligt het aan je ipchains instellingen of je nog de door JayTaph genoemde poorten open moet zetten (default drop of default allow).

XKB, EPS = Encapsulated post script en heeft niks met vpn's te maken. ESP = Encapsulated security payload en dat is een protocol wat IPSEC gebruikt.