Toon posts:

MXstream datalimiet?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand wat de FUP van de verschillende MXstream ADSL providers inhoudt qua maandelijkse datalimiet? Ik heb momenteel Zeelandnet, maar denk erover om over te stappen op ADSL omdat de 10 GIG per maand die ik nu mag genereren eigenlijk net iets te weinig is voor mij. Ik heb een paar MXstream providers al gemaild met deze vraag, maar nog geen antwoord gekregen.

Ik zou graag ADSL via BBned aanvragen, maar die komt in de voorzienbare toekomst naar het schijnt nog niet beschikbaar hier in Vlissingen en MXstream wel.
Ik heb niet echt de nood aan 100 GIG dataverkeer of dergelijke, maar ik zou wel een 20 of 30 GIG per maand op prijs stellen. Ik heb persoonlijk een hekel aan FUP zonder nadere uitleg.

Providers die op mijn lijst staan (eigenlijk de snelste MXstream providers volgens speedtest.nl):

Tiscali
Planet Internet
XS4all (deze vooral omdat er latere overschakeling naar BBned makelijk zou moeten zijn)
Zon
HCC
Wanadoo

Als iemand verduidelijking zou kunnen geven over de FUP van deze providers, zou ik het erg op prijs stellen.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb planet en download al 2 jaar iedere dag de hele dag door.... toch zeker wel 20 a 30 gig per maand..... Dus ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt alvast als een goed begin :)
Moet van die 10 GIG af, is echt te weinig voor al die shareware ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan ga je toch ff die sites af en doorzoek je de FUP's op datalimiet??
lijkt me een kleine moeite als je die info wilt...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

*ehm, dubbel*

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het net, de sites geven geen extra informatie, tenminste niet dat ik kan vinden. Al wat ze hebben zijn dezelfde 3 of 4 standaardzinnen, dat ze kijken naar het gemiddeld gebruik van alle gebruikers blablabla.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

XS4ALL hier en ik download maar door @512Kb/s geen probleem.
Ik denk eerder dat secundaire voorwaarden en wat vertrouwen in je provider belangrijker zijn.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/dien...faq.html#Anchor-Wat-23240
En inderdaad beetje meer moeite doen om te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een fair use policy houdt in dat er geen vaste limiet is gesteld op de hoeveeelheid data die mag worden verstuurd en ontvangen. XS4ALL kan ingrijpen als de verbinding significant meer dataverkeer genereert dan de gemiddelde Business DSL verbinding met de betreffende abonnementsvorm.
Flat fee betekent dat er geen limiet geldt op de hoeveelheid data die mag worden verstuurd en ontvangen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

En dat zijn de standaardzinnen die ik bedoel ;)
Ik zou gewoon willen weten wat dit praktisch inhoudt (is 5 GIG per maand te veel, is 50 GIG per maand te veel of is 500 GIG per maand te veel).

De providers zelf lijken hier niet op te antwoorden...

EDIT: Gezien Tiscali als snelste MXstream provider uit de bus komt, zou ik echt graag weten hoeveel een gebruiken daar kan genereren voordat ze aan de bel trekken.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies....dat is dus de clou, je antwoord krijg je niet. Omdat ze geen limiet hebben!
Te pas en te onpas kunnen ze je dus met de FUP confronteren, die jongens dekken zich wel in.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Had dit toevallig net in een spreadsheet staan om de diverse aanbieders te vergelijken:

XS4ALL adsl lite : 2GB per maand, andere abonnementen onbeperkt
Hetnet ADSL : 750MB per maand
Planet standard adsl: 1 GB per maand, andere abonnementen onbeperkt
Zonnet: onbeperkt

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• vincentdeboer
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

hier is een tijdje gelden ook een topic over geweest. Daarbij liet Planet doorschemeren dat de FUP van het 512/128 abbo rond de 40 gig per maand zou liggen.
ik trek met mijn planet zo tussen de 35 en 50 gig per maand en heb er nog nooit iets over gehoord van planet. :P

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

Mxstream heeft toch geen DataLimiet

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik trek behoorlijk wat van Planet met MxStream en heb geen klachten gekregen. Ik zit rond de 20-30 Gb per maand, al is het de laatste tijd wat minder (zut in de nieuwsgroepen ;) ).

Verwijderd

heb MxStream via XS4ALL, heet nu adsl standard volgens mij en geen problemen hoor, ben dagelijks met 3 pc's online, voordeel van XS4ALL vind ik de uitgebreide helppages en het normaal tarief naar de helpdesklijn.
Succes.

Verwijderd

ik heb tiscali en download per maand gemiddeld z'on 19 GB aan data en nooit een klacht of waarschuwing van de ISP kant gekregen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08
Zie de search :)
Of bijvoorbeeld een site als Speedsuite.

Dit is namelijk al erg vaak langs gekomen :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.