Toon posts:

Bestanden overzenden ineens traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben thuis kabelinternet. Dit gaat vanaf de kabelmodem naar een switch. Op de switch zitten 2 computers aangesloten, de mijne en die van mijn broer.
Nu deden we weleens bestanden naar elkaar verzenden via msn. Dit ging gewoon op netwerksnelheid (8 MB/s). Maar nu wilde ik net een bestand naar mijn broer verzenden maar nu gaat het ineens veeeeel trager (4kb/s). Hoe kan dit, er zijn geen wijzigingen aangebracht in de bekabeling zover we weten hebben we ook niets veranderd in de netwerkinstellingen. Internetten gaat wel nog gewoon goed.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen???

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
- Na rebooten van alle pc's uit het netwerk nog steeds zo traag?
- Via chipset? Dan de 4-in-1-drivers downloaden en installeren!

Verwijderd

Topicstarter
Ja na rebooten nog steeds traag.
Ja we hebben beide een via chipset en we hebben beide de allernieuwste versie geinstalleerd (v 4.43).
Maar nog steeds even traag.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Het lijkt erop dat er nu via via overgezet wordt naar de andere pc omdat je zo veel langzamer de data uitwisselt. Heb je toch niet toevallig een vinkje ofzo ergens weggehaald bij de messenger? Heb je misschien een nieuwere versie van messenger geinstalleerd?

PS: ik denk dat die andere pc van je bRoer is en niet van je boer...........

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
- Ik zie dat je 2 harddisks hebt, vertonen beiden disks de lage doorvoersnelheid? Zoja, dan ligt het niet aan je harddisks waarschijnlijk.
- Is de lage snelheid alleen bij filetransfer of ook bij andere soorten transfers? Dat duidt dan mijns inziens op een softwareprobleem.
- Netwerkkaarten van beide computers opnieuw installeren
- Als je er echt niet uitkomt rest je waarschijnlijk een reinstall van windows op beide PCs. maar goed, ik zou trachten via test mogelijke oorzaken 1 voor 1 te elimineren. meestal kom je er uiteindelijk wel achter. Soms is daarvoor enig geduld nodig. Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
K zal wel eens wat dingen gaan proberen.
Pagina: 1