[W95] installatie cdrom omzetten naar floppies *

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 11:11

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Mijn moeder heeft voor haar school een aantal oude compaq laptopjes op de kop getikt, nou wil ze daar graag win95 op draaien en dat moet opzich ook wel lukken, ware het niet dat de beestjes geen cdrom drive hebben.

Hoe kan ik nou de installatie cdrom van 95 op floppies krijgen?
Dat ie dus tijdens de install ook vraagt: "stop nu floppie nr 2 erin" zeg maar...

Iemand een idee?

Flickr

Verwijderd

onbegonnen werk! Draai die compaq even open en hang er een cdrom aan, fluitje van een cent!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 16:24

Super_ik

haklust!

ik heb windows 95 nog gewoon op floppies liggen, dus vanuit microsoft als flop install uitgebracht dus, het bestaat dus wel, alleen ff zoeken.

je kunt ook alle files uit de install dir op floppies zetten, met een selfextracting rar ofzo, en die allemaal op de harde schijf zetten, en dan vanaf de harde schijf installeren
:)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:05

Illusion

(the art of)

Er is volgens mij een officiele versie van windows 95 die op floppy is uitgebracht... (eerste editie) misschien dat je die kan bemachtigen???
edit:

net te laat GVD

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Daar ben ik dus een week mee bezig geweest en dat heb ik nu een beetje opgegeven, ben de kennissen kring afgegaan en dat leverde helaas niks op...

Flickr

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
pcmcia netwerkkaart kopen en via diskette (ik bedoel dus via diskette booten en zorgen dat je daar mee over netwerk de bestanden vanaf een comp die wel cdrom heeft kopieren en installeren) de CAB filez enzo kopieren naar de hd en installeren die handel. Via dos netwerken dus. :)

Moet kunnen toch en lijkt mij het beste.

Voor een school zeg je? dan zullen er toch oko nette licenties moeten zijn of niet?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 07:20
Kun je niet aan een zip-drive komen met een paralel aansluiting. Zet je op een zip de win95 installatie dir en je kunt ze installeren.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 22:27

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Als je je floppies op een speciale manier formatteert past er op elke floppy juist 1 .cab file. Dan nog een of twee floppies voor de setup en gaan met die banaan. De juiste verdeling van de bestanden over de floppies staat trouwens ergens in 1 van de .inf files.

Edit: staat in layout.inf :)

Edit 2: voor info hoe de floppies te formatteren, ff googelen op "DMF floppy"

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Software Algemeen => Windows Operated Systems + titelchange volgens het WOS policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:55
Arj gebruiken om win95 dir van cd over meerdere disks in te pakken ("arj a win95.arj <cdromdrive hier invullen>:\win95\*.* -v1440 -y") Arj en diskettes kopieren naar HD, daarvandaan weer uitpakken en installeren maar!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
intert0y schreef op 19 september 2002 @ 14:16:
Voor een school zeg je? dan zullen er toch oko nette licenties moeten zijn of niet?
Ja de licenties zijn er ook wel, en de cd ook wel, probleem is dus om van de cd op de laptop te komen. Voor zover ik heb begrepen is er geen netwerk voor die school. (klein basisschooltje in boerendorp)
Brakius schreef op 19 september 2002 @ 14:17:
Kun je niet aan een zip-drive komen met een paralel aansluiting. Zet je op een zip de win95 installatie dir en je kunt ze installeren.
Dat is wel een slim idee, heb wel de beschikking over een zip drive, die moet ik dan alleen onder dos ook aan de praat zien te krijgen...
Dawai schreef op 19 september 2002 @ 14:20:
Als je je floppies op een speciale manier formatteert past er op elke floppy juist 1 .cab file.
Tnx, nou genoeg opties :)

Flickr

Verwijderd

En toen was er 1 floppy beschadigd :) dat had ik dus :( maar het werkt wel!

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 15:51

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Kheb ook es een keer op zo`n oude Toshiba flaptop ZONDER cd-rom speler win95 geinstalleerd. :X 2UUR bezig geweest om steeds maar weer heen en weer te lopen met 1 diskette (ja ik weet het....) maar goed dat werkte wel. :7 gewoon met arj.

arj a -r -v1440 a:\win95.arj <cdrom drive>:\win95

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:55
Maximum_Overkill schreef op 19 september 2002 @ 14:49:
Kheb ook es een keer op zo`n oude Toshiba flaptop ZONDER cd-rom speler win95 geinstalleerd. :X 2UUR bezig geweest om steeds maar weer heen en weer te lopen met 1 diskette (ja ik weet het....) maar goed dat werkte wel. :7 gewoon met arj.

Zou geen -r optie meegeven, of je wilt ook dat poledit enz.. inpakken?

• Maximum_Overkill

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Archie_T schreef op 19 september 2002 @ 14:53:
[...]

Zou geen -r optie meegeven, of je wilt ook dat poledit enz.. inpakken?
Kheb zo`n windows 95 cd en de dir win95 is gewoon win95. Poledit en de rest staat dan onder de CD-ROM root onder tools. bedoelde je dat?

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

DeFeCt schreef op 19 september 2002 @ 14:42:
[...]

Dat is wel een slim idee, heb wel de beschikking over een zip drive, die moet ik dan alleen onder dos ook aan de praat zien te krijgen...

Tnx, nou genoeg opties :)
Je moet op zoek gaan naar guest.exe of dos drivers op www.iomega.com

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Nog een manier: Trek het harde schijfje eruit, koop een convertertje en hang die schijf in je PC. CAB files over zetten, schijfje weer terug in laptop, opstarten van flop en setup draaien. Klaar!

[ Voor 0% gewijzigd door Fox-Web op 19-09-2002 15:00 . Reden: Typo ]

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Maximum_Overkill schreef op 19 september 2002 @ 14:49:
Kan ik dit dan op de commandline van xp doen? Eerst arj installeren? en wat is nu de juiste syntax? ik zie dat daar de meningen over verschillen?

Flickr

• Maximum_Overkill

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

DeFeCt schreef op 19 september 2002 @ 15:02:
[...]

Kan ik dit dan op de commandline van xp doen? Eerst arj installeren? en wat is nu de juiste syntax? ik zie dat daar de meningen over verschillen?
Ja dat kan in de commandline van XP. die syntax die er staat is volgens mij goed. ik heb em ook gebruikt toen ik win95 op die toshiba zette.

Als je arj nog wilt hebben kun je hem hier downen:
http://www.arjsoft.com/

Verwijderd

Nog een optie: laptop aan andere machine met cd-drive en dan via een parallelle kabel overzetten... gebruik laplink (of zo'n ander dos proggie). Gaat alleen niet zo snel... Maar goed, het ging ook meer om de 'zoveelste' optie :)

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

in oudere dosversies was er een command : interlink ofzo
daarmee kan je op een andere pc al met shares werken dacht ik...
(dan moet je wel een interserver (weet command nimeer) draaien op een andere pc)
Werkt via null-modem kabel dacht ik...maar allemaal niet zeker...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Pagina: 1