Toon posts:

[VB6] Kan verzender UDP niet achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn programma bouw ik meerder UDP verbindingen op

code:
1
2
3
4
5
6
For Counter = 1 to MAX_UDP 
        Load WinsockUdp(counter)
        WinsockUdp(counter).RemoteHost = UDP_CONNECTIONS(counter).IpAddress
        WinsockUdp(counter).RemotePort = UDP_CONNECTIONS(counter).RemotePort
        WinsockUdp(counter).Bind UDP_CONNECTIONS(counter).LocalPort
Next Counter

Indien ik nu data ontvang en ik doe het volgende:

code:
1
2
3
4
5
Private Sub WinsockUdp_DataArrival(index As Integer, ByVal bytesTotal As Long)

MsgBox WinsockUdp(index).RemoteHostIP

End Sub

Krijg ik geen IP nummer voor de neus en kan ik dus niet controleren of het van de juiste verzender is.
Ik kan ook niet controleren op WinsockUdp(index).RemoteHost omdat ik deze zelf gedefinieerd heb (zie de 1e source)

Om veiligheidsredenen moet ik weten welk ip het verzonden heeft.

Weet iemand waarom ik de IP van de verzender niet krijg?

Verwijderd

Topicstarter
In de help stond dit:
RemoteHostIP Property

When using the UDP protocol, after the DataArrival event occurs, this property contains the IP address of the machine sending the UDP data.
Syntax
Dat is bij mij dus niet het geval, waar zou dit aan kunnen liggen?

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
als je 'slechts' 1 UDP verbinding maakt, heb je dan hetzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net ff uitgetest, dan heb ik hetzelfde probleem. ik gebruik Winsock 2

Als ik met TCP/IP werk doet hij het wel goed, dan bevat RemoteHostIP wel het Ip nmmer van de zender. Daar heb ik alleen niets aan want ik moet UDP gebruiken

Verwijderd

Zit erin RemoteHost niet het IP adres, lijkt erop dat je die vult met een IP adres in je 1e post.
Maar als dat niet werkt kan je dan niet in een apart lijstje bijhouden (aanmaken in de verbindingsfase) welk IP adres onder welke index staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 15:27:
Zit erin RemoteHost niet het IP adres, lijkt erop dat je die vult met een IP adres in je 1e post.
Maar als dat niet werkt kan je dan niet in een apart lijstje bijhouden (aanmaken in de verbindingsfase) welk IP adres onder welke index staat.
Dat klopt, maar ik wil CONTROLEREN of het bericht van de juiste verzender komt

Verwijderd

Zou het zo kunnen zijn dat je niet RemoteHostIP maar de property RemoteHost moet gebruiken? 1tje is er om in te stellen waar je berichten heen moeten en eentje is om te kijken waar ze vandaan komen...

Verwijderd

Ik heb net even een test app gemaakt met 2 formulieren en een UDP verbinding en die geeft keurig een ip adres in RemoteHostIP.
Heb je wel SP 5 of later geinstalleerd voor VB?

Verwijderd

je moet geen .remotehostIP gebruiken... maar .remotehost

Verwijderd

Topicstarter
RemoteHost levert de zelf ingevulde IP nummer op (zie de 1e source), je kunt immers lezen en schrijven naar deze property. RemoteHostIP levert normaal gesproken het IP adres van de verzender op.

Ik heb trouwens SP2. Ik zal vandaag upgraden tot SP5. De bevindingen post ik vandaag nog wel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de upgrade naar SP5 toegepast, het probleem blijft echter, kan dit aan mijn Winsock versie liggen (versie 2) ?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Hmm, misschien kun je het beste snel een programma maken met 1 simpele udp 'verbinding' , en desnoods hier posten?
Pagina: 1