Hoi, (om maar meteen met de verkeerde handeling in huis te vallen

)
Ik heb ook een vrij kleine huiskamer en benedenbuur. houten vloer en gehorige muren, dus weet alles van beperkte geluidssterkte gewenst
als je rond de 5*80 - 100 gaat zitten met de receiver/versterker dan zit je goed genoeg, heck! die alles in een setjes met 5*30 watt doen het al perfect in zo'n ruimte, maar das een ander verhaal. je wilt dus een losse versterker/receiver en een DVD speler/CDspeler met losse speakers... normaliter is het mooiste 2 grote, 2 iets kleinere en een Center (3-weg) met een sub (actief), maar iedereen moet aan zijn/haar budget denken...
Wat je kunt doen is een Versterker/receiver nemen met een b-kanaal voor extra speakers, dan kun je altijd nog uitbreiden op muziekgebied.
Een setje 5.1 speakers is voor jouw ruimte echt voldoende, geloof me, het is gewoon de kwaliteit van het geluid waar het om draait. er zijn genoeg setjes die goed tot beter uit de bus komen, lees maar eens de "what HiFi? " uit UK of een van de duitse bladen op HiFi gebied in de betere tijdschriften winkels. een leuke 2-weg satelite set met een actieve subwoofer is alles wat je nodig hebt, maar denk er wel bij na, dat de speakers minstens de helft van de waarde van je set moeten kosten als richtpunt, anders is het zonde van de set die je koopt (normaal gaat men zelfs uit van even dure speakers als de set)
Als je voor een losse set met speakers gaat, kom je al snel op €1000,- uit zonder de extra benodigde kabels (reken daar ook nog maar even 100,- voor , 6 speakers, een DVD audio kanaal en de video uitgang naar je beeldverwerker)
Ja, je kunt goedkoper, maar dan ga je ook lager in kwaliteit... ikkan daarover niet oordelen, das jouw portomonee
ik zie wel dat je max 450 uit wil geven voor een versterker, joh! daar kom je nog niet eens aan als je goed rond kijkt..
welke muziek keus je over het algemeen hebt s ook belangrijk (o ja!? jep!

) Harmann Kardon is voor House liefhebbers een mooie sound, yamaha is heel natuurlijk en hoog, Onkyo zit daar tussenin en dan heb je philips, sony, JVC en Pioneer die van alles wat hebben... ik zelf heb Yamaha. omdat ik dat gewoon mooi vind (Onkyo was ook mooi, maar vriendin vond van niet )
Bij de MediaMarkt (hebbie ze weer) kun je heel goed gaan kijken wat er zoal verkrijgbaar is... bijna lles staat uit doos en is dus van zowel voorkant als achterkant te zien (aansluitingen zijn ook beperkter op goedkopere versies, zeker op de alles in een)
ik ga weer veel te hard heh? .... rust eerst maar even uit dan
.... genoeg!
Wat sat/sub combi's betreft, daar heb je bij de MediaMarkt ook genoeg van staan om te beluisteren.. het zal je opvallen welke prijs categorie het best er uitspringt, maar beperk je liever tot je budget...
als je de ruimte hebt, ga dan voor 2 zuilen en een leuke set rear+3-weg center en vul dit aan met een atieve sub, maar dan ben je al snel duurder uit dan met een sat/sub combi. de Movie 10MX van Canton is een leuke set die niet al te duur is.. das wel een 1 -weg sat., dus dan mis je weer een middensegment in hertz