Toon posts:

VB code om gegevens te controleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zonder een sleutel toe te passen in access ervoor zorgen dat er toch geen dubbele namen in de tabel worden gevoegd???

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Zorgen dat je eerst een select geeft op de ingevoerde gegevens, en wanneer EOF geldt, mag je toe gaan voegen.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Door een unieke index op uw databank te leggen.

Wat bedoel je precies met 'zonder een sleutel toe te passen'? Zonder een primary key?

Waarom zou je zo'n dingen niet door de databank laten uitvoeren?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Kun je me een vb geven??

• whoami
  • Nu online

Gewoon een select doen en kijken of er gegevens gereturned wordn of niet.
Niet zo moeilijk toch?

Maar waarom wil je het niet laten controleren door de databank? Dat is nu een van de taken van een databank (zorgen voor de integriteit van de gegevens) en dat is ook waar de kracht van een databank in ligt.
Waarom wil jij je foutkans vergroten en ervoor zorgen dat je app trager wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een primairy key invoeg dan geeft hij een heel erg onduidelijke melding. Dit is voor mij wel duidelijk maar voor de gebruikers die straks met mijn database gaan werken niet. Ik kan ook nergens een optie vinden waardoor ik die tekst kan aanpassen, vandaar dat ik dacht dat het misschien wel met een VB-code kon worden opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:57:
Als ik een primairy key invoeg dan geeft hij een heel erg onduidelijke melding. Dit is voor mij wel duidelijk maar voor de gebruikers die straks met mijn database gaan werken niet. Ik kan ook nergens een optie vinden waardoor ik die tekst kan aanpassen, vandaar dat ik dacht dat het misschien wel met een VB-code kon worden opgelost.
Je moet ook geen PK maken, maar een unieke index.

• whoami
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:57:

Als je die gegevens toevoegt dmv een VB applicatie kan je de error die dan door de databank gegeven wordt opvangen en uw eigen errormessage tonen.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je ook nog kan doen is een Primary Key maken over meerder kolommen....

Maar ik sluit mij aan bij de rest. Je moet gewoon gebruik gaan maken van een Unieke Index want dat is toch de beste oplossing...
Pagina: 1