postfix+MySQL Webadmin

Pagina: 1
Acties:

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025
Mijn postfix is net klaar :-) Nu vroeg ik mij af of iemand soms al een admin pagina heeft ?

Er is op het grote www niet echt iets te vinden wat gemakkelijk de gebruikers/domeinen en aliassen van postfix/mysql kan beheren. Nu wil ik zoiets gerust zelf maken in php, maar als iemand zoiets al heeft dan zou het natuurlijk niet ondaardig zijn moest het mogelijk zijn dit te gebruiken en evt. uit te bouwen.

Waar ik ook nog aan dacht is de webconfig van Qmail/mysql (die van Inter7), maar aangezien ik geen Perl kan, en er dus een functie moet bijkomen (het importeren van .csv bestanden met adressen) zal dit moeilijk gaan vrees ik.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

zoiets als usermin bedoel je ...:?

• Profidiam
ik ken usermin niet, google zal raad weten.

Ik zoek iets waarmee ik gebruikers van het emailsysteem via web interface kan beheren.

Ik heb usermin ff bekeken, en het is niet wat ik zoek. Ik gebruik al mysql ipv. .forward file en zo. De volledige setup is virtual. Usermin is meer voor 'normale' users, en niet voor virtual email accounts.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

webmin op www.webmin.com
usermin is een soort web-mail-client, doet niet wat zoekt.
webmin wellicht wel

• Profidiam
nopes, want webmin is om postfix in zijn normale vorm te configgen. Dit heb ik dus niet nodig, ik wil gewoon de users en aliases en zo beheren die in de mysql database zitten.

Het zou een soort phpmydamin moeten zijn, dan specifiek voor mijn tabellen, met login en zo. Maar het ziet er naar uit dat ik dit zelf zal moeten gaan schrijven.

Ik had gewoon gehoopt dat iemand zoiets al had.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 18:48
Er zijn echt wel mensen die zoiets ooit eens gemaakt hebben, echter zullen zij dit dan ook vaak gebruiken in een productieomgeving. Om deze reden hebben mensen liever niet dat jij dan zomaar in de sources kunt kijken. En dan hebben we het nog niet eens over de tijd wat er in is gestoken, dus gratis zal het sowieso niet lukken.
Wellicht dat je een bestaand Contol Panel op maat kunt aanpassen voor jou situatie. Voor een overzicht van deze CP's (gratis en betaald) kun je eens kijken in deze thread op Webhostingtalk.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Nu ook zonder stropdas

• Profidiam
Ok, bedankt voor alle info, ik ge morgen kijken of die cyradm aan te passen is aan mijn tabelstructuur, zoniet moet ik maar eens beginnen aan een GPL mysql-mail admin tooltje

Verwijderd

Web-cryadm is een zeer onhandig en buggy stukje software(naar mijn mening).

Ik gebruik zelf replex (zie: http://www.replex.org/ ) het is volledig compatable met cryadmn maar naar mijn mening een stuk makkelijker.

Maar omdat ze toch hetzeflde omgaan met de mySQL database kun je ze makkelijk allebei tegelijk testen.
Pagina: 1