Zijn er goeie afstandbedieningen voor de PC zodat je b.v. winamp vanaf de bank kan bedienen ? Weet iemand namen en/of links naar sites.
Verwijderd
Koop de c't van deze maand (November 2000, niet zeuren, zo is hun nummering nou eenmaal), daar staat in hoe je zo'n ding maakt. Dit kost je voor 10 piek aan spulletjes. (NEE Niet de computer totaal, de computer techniek)
Je kan het ook kant en klaar kopen. Het geval heet IRMan. Uit m'n hoofd op http://www.evation.com/irman
Je kan ook even op de plugin-site van winamp kijken. Er zit software bij, maar deze heb ik herschreven met extra functionaliteit die ik nodig had. (zoals het tonen van de naam van het huidige nummer, en je beeldscherm automatisch aan laten gaan wanneer deze in standby mode stond)
Je kan ook even op de plugin-site van winamp kijken. Er zit software bij, maar deze heb ik herschreven met extra functionaliteit die ik nodig had. (zoals het tonen van de naam van het huidige nummer, en je beeldscherm automatisch aan laten gaan wanneer deze in standby mode stond)
de nederlandse of de duitse c't ?
= TheGrimReaper op tweakers
ik heb net dat ding van ABG binnen en werkte binnen 3 minuten onder winamp
nu nog ff kijken of ik zelf ook wat kan verklussen met een TSRetje zodat ik nog wat nuttieg dingen kan doen. Iemand nog links met info/drivers voor het ding? Docje met info over wat voor signaal er in je compoort gaat bij elke knop? anders moet ik dat zelf weer uitzoeken...
Is niemand hier handig met een soldeerbout?
Dan kan je zelf een IR receiver bouwen.
Hier hebbie een proggie waarmeee je heel windoos op een zapper kan programeren!
Ik kon de IR receiver van mijn tv kaart gebruiken..www.antenet.fi/irassistant/
Best lache, alleen wat nog veel leuker is als je ook een grote programeerbare zapper heb, een philips pronto/marantz rc5000 ofzo
Dan kan je zelf een IR receiver bouwen.
Hier hebbie een proggie waarmeee je heel windoos op een zapper kan programeren!
Ik kon de IR receiver van mijn tv kaart gebruiken..www.antenet.fi/irassistant/
Best lache, alleen wat nog veel leuker is als je ook een grote programeerbare zapper heb, een philips pronto/marantz rc5000 ofzo
Weet iemand waar zo'n schakeling online staat?
Verwijderd
ik heb me een maand of 2 geleden zo'n Universal IR-Man gemaakt. Het stelt niet veel voor om dat ding in elkaar te solderen. Het probleem is het hem dat je een 12c508 chipje nodig hebt. Die kun je zo kopen in de winkel, maar je moet hem uiteraard wel programeren. Die printjes kun je ook weer zelf maken om die krengen te programeren, je kunt er dan ook playstation chipjes mee maken. In ieder geval, het kosten plaatje is ongeveer 20 piek met doosje, kabel en connectors. En dan kun je of winamp ermee besturen, of je download een leuk progje(weet de naam effe niet) en je kunt heel windows ermee besturen. Effe alle toetsen aanmaken op je afstandbediending en klaar is die. Mooi toch.
Als er mensen zijn die het schema willen hebben, laat maar weten, dan ga ik het zoeken.
Mzzl
Als er mensen zijn die het schema willen hebben, laat maar weten, dan ga ik het zoeken.
Mzzl
[qoute]Weet iemand waar zo'n schakeling online staat?
[/qoute]
Op die site staat bij hardware een heel simple schakelingetje. Niks geen IC, gewoon heel simpel een IR ontvanger en nog wat klein snoepgoed.
Me broer heeft niet een mooie tv kaart IR ontvanger, dus die maakte die simpele ontvanger.
De hele zooi ff aan elkaar bakken en als het goed is gegaan werkt het ontvangertje. Met de afstandbedienigen moet je een beetje aan de test gaan, want met de ene werkt die beter dan met de andere. Je moet er geen wonderen van verwachten....
Hier het schema van de IRassistant site, gemaakt op een lijntjes print:
En hier zoals het eruit komt te zien:

[/qoute]
Op die site staat bij hardware een heel simple schakelingetje. Niks geen IC, gewoon heel simpel een IR ontvanger en nog wat klein snoepgoed.
Me broer heeft niet een mooie tv kaart IR ontvanger, dus die maakte die simpele ontvanger.
De hele zooi ff aan elkaar bakken en als het goed is gegaan werkt het ontvangertje. Met de afstandbedienigen moet je een beetje aan de test gaan, want met de ene werkt die beter dan met de andere. Je moet er geen wonderen van verwachten....
Hier het schema van de IRassistant site, gemaakt op een lijntjes print:

En hier zoals het eruit komt te zien:

Pagina: 1