Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tip: power-, reset-, led-kabeltjes wegwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit al eens langsgekomen?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tip2b.jpg

Boor/zaag een redelijk groot gat in de moederbordplaat, vlak bij de reset/power/led/speaker-aansluitingen.
Douw een rubber tule in het gat en douw alle stekkers/kabeltjes door het gat heen, zodat die tussen de moederbordplaat en de zijplaat doorlopen naar boven.
(Ik kan ze gewoon boven over de rand van de moederbordplaat naar de voorkant van de kast leiden, maar misschien moeten anderen daarvoor bovenin de plaat nóg een gat boren).

Ik weet dat iemand wel eens gleuven in de moederbordplaat had gezaagd - naast de IDE-aansluitingen - zodat de IDE-kabels grotendeels in de tussenruimte weggestopt konden worden. Dat zag er ook 'strak' uit.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Netjes...
Goede tip!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet de losse kabeltjes even in zo'n spiralwrap wikkelen, ziet het er nog strakker uit.

Zie ik daar trouwens Akasa geluidsmatten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb die kabeltjes in een zwarte spiralwrap gedaan en die in de hoek gedouwd. Valt ook niet op. Ziet er nog netjes uit ook.

Maar dit is ook erg netjes.
Ik zou alleen het gaat achter je mobo maken en dan de kabeltjes onder je mobo door laten gaan.

En als je een echte Tweaker was had je de kabeltjes gewoon achterop de mobo gesoldeerd. >:)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Da's zeer netjes, k heb zelf de kabeltjes gewoon langs de rand lopen en dan door een bestaand gat gestoken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/opgeruimd1.jpg

Verder heb ik mn ide kabels onder mn moederbord door laten lopen, daar heb je dus ook geen last meer van :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/opgeruimd2.jpg
offtopic:
Morgen m'n nieuwe videokaart koelertje (crystal orb) en koelblokkies erop, dus dan ziet t er weer anders uit...

[ Voor 0% gewijzigd door Tentacle1 op 19-09-2002 13:42 . Reden: Reden van edit: ]

System specs

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

In mijn Inwin Q500 Mobotray zitten gelukkig gaten vlak naast mijn Epox :P Die bundel kabels had ik er al lang door... Mijn tray is zwart, dus 't lijkt ook nog eens >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Akasi?
Tapijttegel van 'n gulden, zul je bedoelen! ;)

Ik heb zelfs de audiokabel voor de cd-romspeler door het gat heenlopen.
Die had net de juiste lengte.

Het gat is geboord met het moederbord al gemonteerd (die-hard modden!), door een reeds bestaand gaatje op te boren - daarom zit het gat een beetje 'scheef' t.o.v. het moederbord.
Het kan dus nog 'strakker'.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
goeie tip!
het wordt zowiezo tijd mijn kabels weg te werken... airflow is nul in mijn kassie ;)

met een hamer past alles

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

vaak zit er daar in de buurt al een gat of anders achter het mobo
(tenminste bij de meeste kasten die ik tot nu toe gezien heb)
wel daar kun je ze toch ook doorheen laten lopen?

weet iemand nog een leuke signature?

Pagina: 1