Toon posts:

Mandrake hda->hdb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende. Een vriend heeft Linux Mandrake op mijn pc gezet naast winxp. Ik heb alleen nu een nieuwe pc en mijn schijf is verwisseld. Linux 'denkt' dus dat ie op hda staat, maar hij staat nu op hdb. Als ik wil opstarten via mijn tweede hd krijg ik mooi lilo, maar nadat ie gaat zoeken kan ie Linux niet vinden. Is er een commando dat ik kan intikken, zodat ik linux weer kan krijgen, zonder mijn schijf weer te verwisselen of om opnieuw te installeren?
Die vriend kan me niet helpen, omdat hij momenteel ff niet bereikbaar is.

Verwijderd

Opstarten met bootflop en dan lilo.conf aanpassen.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:47
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:17:
Opstarten met bootflop en dan lilo.conf aanpassen.
en ook /etc/fstab

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die opstartdiskette erin gedaan en dan geeft ie aan -> boot:_

Wat moet ik dan precies intypen?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:22:
Ik heb die opstartdiskette erin gedaan en dan geeft ie aan -> boot:_
Wat moet ik dan precies intypen?
Ligt eraan wat voor diskette. Het zal wel iets zijn als 'linux', 'rescue', 'linux rescue' of gewoon enter.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 07:27
je kan ook gewoon nog van je harddisk booten hoor. Op de lilo prompt tik je druk je eerst eens op tab. Dan zie je een lijstje met labels waar je van kan booten. Kies de juiste voor je linux install (bv linux of Linux). en tik die naam in met erachter root=/dev/hdb1 (of waar je root partitie dan ook staat). Dat is compleet dus iets als:

code:
1
linux root=/dev/hdb1
Pagina: 1