Hd aansluiten in win 2K

Pagina: 1
Acties:

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Topicstarter
Het moet toch mogelijk zijn om een HD an te sluiten op je ide kabel als windows 2000 draait? Als het goed is moet je eerst de voeding aansluiten en dan de ide kabel. als het goed is vind windows hem direct.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Voor de duidelijkheid, IDE is NIET hotswapable, dus zet wel eerst ff je pjoeter uit, voordat je de schijf erin hangt! ;)

Mare de schijf er alleen in hangen is niet voldoende. Eerst moet je een (aantal) partitie(s) aanmaken. Wanneer dat is gebeurd, zal Win2K deze partities vinden en kunnen formateren. Daarna ben je klaar om je data naar de nieuwe partities te transporteren! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Topicstarter
Ja .. kweet de rest wel hoor. kben ook een tweaker. ;) En geen PC newbie.
Ik had een keer een HD er ingezet toen mijn comp aan stond. Windows gaf aan dat er een apparaat was aangesloten. de HD starte gewoon op en je kon hem gewoon gebruiken. :)

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Topicstarter
Maar toch bedankt voor je informatie. ;)

Verwijderd

Ik ben geen tweaker maar kan je wel vertellen dat je toen erg veel geluk hebt gehad.

Verwijderd

A) Zet je PC uit
B) sluit de HD aan (stroom en IDE channel)
C) Start op in windows, en partitioneer de HD.

Enneh, ik wil niets zeggen, maar jij lult echt uit je nek, IDE is simpelweg NIET hot-swapable (FireWire bijv. wel) en als je dat doet dan krijg je of kortsluiting of een kapotte HD, dumbass.

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Topicstarter
Nou sorry ... Maar op die comp die ik had kon het echt wel! En ik lul echt niet uit mijn nek.

Niemand gehoord van de optie rescan hardware ?

(Control panel, system, hardware, device manager, ga op pc naam staan, klik rechtse muisknop, zie optie rescan hardware)

Je hd in slaap stand zetten is ook zo iets ... je moederboard zet je HD gewoon uit. en als je hem nodig heb zet hij hem weer aan. dat is dus precies hetzelfde als dat je er een andere hd in zet ... de bios zet hem aan. en windows detect hem en maakt hem bruikbaar.

Pagina: 1