Sony NetMD software

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 16:45
Ik wil aan het eind van deze maand een Sony MZ-N505 NetMD kopen. Nou heb ik gelezen over de beveiliging die de Sony software automatisch op je MD los laat. Daarom was ik zo blij toen ik hoorde over Simple Burner, waarmee de beveiliging omzeild kan worden, maar toch dezelfde functionaliteiten heeft als de originele software.

Dus ik heb het programmatje gedownload, maar het wil niet opstarten ! Het kan zijn dat het komt omdat ik die NetMD nog niet heb en 'em er natuurlijk dus ook (nog) niet aan kan hangen.
In Windows 2000 krijg ik de doodleuke mededeling: ' The instruction at "0x0040b6cf" referenced memory at "0x0000000" The memory could nog be "read" '.
In Windows 98(SE) krijg ik een vergelijkbare foutmelding; nadat ik de DLL MSCVP60.DLL (of zoiets, kan ik nu even niet nakijken) moest installeren.

Mijn vraag: als iemand een vergelijkbare NetMD heeft (zijn er genoeg, dat weet ik ;) ) en hij/zij probeert het programmatje te draaien zonder dat de Sony Software geinstalleerd is of zonder dat de NetMD er aan hangt, lukt het dan ? Dat zou ik graag even weten VOOR dat ik dat ding aan ga schaffen :o

PS Het type weet ik heel zeker, daar hoef je geen reacties op te geven ;)

• VonAalscht
Heeft er dan echt niemand ervaring met Simple Burner icm Sony NetMD :'( ??

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 18:14

Ralluph

Aus der Reihe...

is de MSCVP60.DLL ook wel op je systeem aanwezig en geregistreerd? Of komt dat component uit de Sony software en werkt bij de afwezigheid ervan Simple Burner niet? Dat staat vast wel in de Simple Burner documentatie...

• VonAalscht
Documentatie zit er niet bij; ik ben wel vergeten om de DLL te installeren, ik kan daar op dit moment niet naar kijken; zit op m'n stage :)

Maar op mijn laptop (Windows 2000 Pro) doet het prog het ook niet. Het zou dus wel kunnen dat de originele sony software geinstalleerd moet zijn, maar er is geen documentatie over Simple Burner bijgeleverd...

• VonAalscht
OEPS :X
Uit een ander forum

This may sound dumb, but have you installed the Open MG Jukebox software?
Although you may never use it, you have to install it first for Simple Burner to work. Also, make sure the Net MD drivers are installed.

Hope you can sort it out!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik krijg zelf een dergelijke foutmelding wel eens als ik IE5 afsluit :?
Klinkt overduidelijk als een pointer die naar een verkeerd stuk geheugen staat te wijzen. Wat je eens zou kunnen proberen is je virtuele geheugen (deels) uit te schakelen, of je complete geheugen te defragmenteren voordat je NetMD opstart. Google zoeken op "memory defragmentation".
Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• VonAalscht
Bedankt voor je reactie maar ik denk dat de oplossing al gevonden is: de Sony Software moet wel geinstalleerd zijn wil SimpleBurner kunnen werken :D
Pagina: 1