Outlook XP (2002): backup van accounts!?

Pagina: 1
Acties:

• CompuFAT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 17:54

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Al lang ben ik op zoek naar een mogelijkheid de instellingen van e-mailaccounts te kunnen exporteren vanuit Outlook XP (2002), zodat na een schone installatie niet al mijn 20+ accounts opnieuw met de hand moeten worden ingevoerd.

Zoeken binnen GoT leverde mij wel topics over dit probleem maar geen oplossingen.

Er schijnt nogal wat verwarring te zijn tussen Outlook 2000 en Outlook XP (2002) gebruikers. Inderdaad kan je in Outlook 2000 per account makkelijk de exportfunctie gebruiken, waarna je de .iaf bestanden fijn weer kan importeren. Nogmaals, dit kan/kon dus alleen in Outlook 2000 en kan dus niet in XP.

Weet iemand misschien deze settings in het register te vinden of een externe tool daarvoor?

Voor de duidelijkheid:
- Het gaat om Outlook XP (2002) en dus niet om 2000
- Het gaat om de instellingen van e-mailaccounts en dus niet om kopiën van .pst-files

Verwijderd

Blijkbaar is deze functie uit Outlook XP gehaald (waarom mag Joost weten...). Een wat omslachtige manier om dit toch te doen is door de e-mail accounts ook in Outlook Express aan te maken, en deze accounts in Outlook XP te importeren. Dit kan namelijk wel, en met OE kan je de accounts wel als .iaf bestand exporteren.
Zie ook http://www.slipstick.com/outlook/ol2002/missing.htm#imo , en dan specifiek het 3e punt.
Succes ermee!

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
:( Tsja,

dit is wel een oplossing ja! Het is echt niet te geloven dat de export functie gewoon niet aanwezig is! Op deze manier ben ik misschien wel net zo lang bezig.

Maarja, ik blijf zoeken naar een progje hiervoor. Misschien een leuke uitdaging voor een programmeur om hier een programma'tje voor te schrijven...

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoek nou es eerst op google ! :(
Eerste resultaat had ik al prijs

[edit]
deze dus

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Mmm,

ik had al gezocht, maar niet met die woorden. Wel weer met outlook 2002 backup. En toen vond ik weer "niks". Maargoed, dit geeft weer lekker aan dat men (ik nu eigenlijk dus |:( ) vaak eerst moeilijk denkt zonder makkelijk te doen.

Nou ja, whatever. Desalniettemin is mijn dank groot dat je toch nog even gepost hebt! _/-\o_

Verwijderd

mischien een beetje omslachtige manier: in outlook express kan je de mailbox files vinden door gewoon te zoeken op postvak in oid. als je deze opslaat en later terug zet .... bij win98 werkte het wel ben alleen niet zeker van win2000 of xp

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:54:
mischien een beetje omslachtige manier: in outlook express kan je de mailbox files vinden door gewoon te zoeken op postvak in oid. als je deze opslaat en later terug zet .... bij win98 werkte het wel ben alleen niet zeker van win2000 of xp
Klopt, dit kan ook, zie ook reactie van Gekke Henkie

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Dit is nogal een oud bericht, maar ik heb nog steeds het probleem. Inmiddels Outlook 2003 erop staan en een WinXP herinstallatie zit er weer aan te komen. Echter heb ik echt geen zin om al mijn 30+ e-mailaccount instellingen en regels met het handje opnieuw te gaan intypen.

Programma's als Genie Outlook Backup Version 6.0 maakt overal een backup van, maar dus niet de pop-boxen zeg maar.

Heeft iemand misschien inmiddels ervaringen met andere tools die dit wel kunnen?

Ik ben erg benieuwd en met mij velen anderen denk ik ...
Pagina: 1