Toon posts:

[W2k] script 1 keer laten draaien per user *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat een script 1 keer draaid per user op het moment dat die user op een machine aanlogt
het is een script om de juiste printers en mappings in te stellen welke per user verschillen
heb al in de search gezocht maar daar kwam ik niet veel verder mee of kan je met de runonce key dit voor elkaar krijgen?

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 17:54

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Scriptje in de C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu\Programs\Startup dir. neerzetten.

Of moet 't scriptje voor iedere user op desbetreffende PC ook anders zijn?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Topicstarter
zo start hij inderdaad op maar hij moet voor iedere gebruiker maar 1 keer draaien.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hangt de PC in een domein :? Welk OS (zie Windows Operated Systems - Policy) en dan met name stap 3

Als je pc aanlogged op domein kan je middels logon batch file en kixstart (www.kixstart.org) een check doen of user eerder op pc is ingelogd doordat er een dummy bestand geplaatst is in een voor user toegangelijke directory.

if not then push drivers/outlook settings enzovoort en maak dan dummy aan

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
sorry ben het inderdaad het OS vergeten :o

het is W2K en ze hangen in een domein
en als ik zo naar Kixstart kijk dan moet je daar eerst weer het een en het ander voor installeren en dat is nou net ook weer niet de bedoeling.

Verwijderd

in de registry zit ook een instelling runonce, dit start maar een x op.

Als je hier een sleutel in kunt krijgen naar het des betreffende bestandje, dan ben je er volgens mij!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel aangepast :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:19:
in de registry zit ook een instelling runonce, dit start maar een x op.

Als je hier een sleutel in kunt krijgen naar het des betreffende bestandje, dan ben je er volgens mij!
klopt maar voert hij deze dan voor iedere gebruiker die inlogt maar eenmaal uit of alleen voor de eerste gebruiker die inlogt?

Verwijderd

Als ze in het domein zitten dan moet je gewoon de eigenschapjes van de user openen en daar een loginscript in plaatsen (de locatie waar de .cmd of .bat staat (wel bestand erbij zetten)).
Je kan dit ook voor groepen doen en please als je in een domein zit en op je werk, lees een boek voordat je het gaat beheren.

Een idee is inderdaad om in de runonce te plaatsen van registry, maar dat is dus weer lokaal en je wilt dit vanuit beheerpunt, centraal doen.
Enige manier dan is een loginscript of Remote registry te gaan doen, maarja, dat is weer lokaal dumpen vanuit een andere machine.

[verkoop]123-456789[/verkoop]

/edit: we hoeven je niet te bellen hoor :*

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 19-09-2002 15:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:26:
[...]

klopt maar voert hij deze dan voor iedere gebruiker die inlogt maar eenmaal uit of alleen voor de eerste gebruiker die inlogt?
Windows NT4/2000/XP werkt standaard met profielen. In dit geval dus voor elk persoon apart. You should know this :P

Als tig personen al aangelogd hebben op die ene machine, moet je elke user gaan doen die in de reg voorkomt onder USERS. Voor de mensen die nog niet ingelogd zijn op die machine pak je de DEFAULT_USER. (die tree kopieert ie dan naar de current_user)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat je een logonscript centraal kan laten lopen maar het probleem is dat hij dat iedere keer opnieuw doet en dit script zet de computer de eerste keer dat je op die machine inlogd klaar en daarna mag deze NIET meer starten voor die user dus die eigenschapjes van het usertje werkt dan niet omdat die dan iedere keer weer opstart, en dat willen we niet.

Verwijderd

aan begin van batch:

if exist c:\temp\test%username%.file goto end

aan het einde van je batch:

echo batch has run >c:\temp\test%username%.file
:end

edit:
overigens vaag dat je het script niet nog een keer mag starten... niet erg over het script nagedacht :)

Verwijderd

Topicstarter
het is niet zozeer dat er rare dingen gebeuren als het script draait maar het is voor de gebruikers iritant als ze een eental vragen iederekeer moeten beantwoorden als ze opnieuw opstarten.
en zon check heb ik eigenlijk niet ingebouwd omdat ik verwachte dat er wel zoiets was als runonce voor iedere apparte user.
heb het net ook geprobeert onder de default user maar dat werkt niet :(
Pagina: 1