Tracks aan audio-CD toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Ik heb laatst een audio CD gebrand (van MP3's) met Nero 5.5.9.0. Ik heb bewust de CD niet gesloten; ik wilde later nog tracks toe kunnen voegen (CD stond nog niet helemaal vol). Ik denk: nieuwe brandsessie, MP3's er in, en hoppa.

Niet dus.

Hoe krijg ik het voor elkaar om een nieuwe track/nummer (van MP3!) toe te voegen op een bestaande CD? Of helemaal niet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
The_Eagle schreef op 19 september 2002 @ 12:37:
Lieden,

Ik heb laatst een audio CD gebrand (van MP3's) met Nero 5.5.9.0. Ik heb bewust de CD niet gesloten; ik wilde later nog tracks toe kunnen voegen (CD stond nog niet helemaal vol). Ik denk: nieuwe brandsessie, MP3's er in, en hoppa.

Niet dus.

Hoe krijg ik het voor elkaar om een nieuwe track/nummer (van MP3!) toe te voegen op een bestaande CD? Of helemaal niet?
'Continue Multisession' aanvinken. (als je bij de "eerste keer" 'Start Multisession' hebt aangevinkt)

Dit geldt alleen voor data-CD's. Als je een audio-CD hebt, kan dit niet.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
VOlgens mij heb ik de eerste kaar multisession wel aangevinkt. Kan ik met Data-cd's ook prima, alleen snapt ie niet dat ik dat met een audio-cd wil doen. COntinue multisession optie is niet eens beschikbaar als ik Audio-cd selecteer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

SiHiDa schreef op 19 september 2002 @ 12:38:
'Continue Multisession' aanvinken. (als je bij de "eerste keer" 'Start Multisession' hebt aangevinkt)
FYI: Een CD-Audio kent geen multisession :) Dat geldt alleen voor CD-ROMs.

Volgens mij moet je een CD-Audio maken in Track-at-Once (TAO) modus (laatste tabblad) en dan dus niet finalizen. Dan kun je de volgende keer met TAO gewoon weer verder. Dus geen Disc-at-Once gebruiken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
The_Eagle schreef op 19 september 2002 @ 12:40:
VOlgens mij heb ik de eerste kaar multisession wel aangevinkt. Kan ik met Data-cd's ook prima, alleen snapt ie niet dat ik dat met een audio-cd wil doen. COntinue multisession optie is niet eens beschikbaar als ik Audio-cd selecteer.
In je openingspost ziei je 'audio CD (van MP3's)', dus ik dacht dat je een data-CD met MP3's bedoelde (sommige mensen zeggen dit zo).

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Hmmm als dat zo is waarom kan ik dan wel Track at once gebruiken? je zou toch zeggen dat dat dan geen functie zou hebben? moet toch gewoon tracks toe kunnen voegen dan? Weet zeker dat ik de CD niet gesloten heb!

Verwijderd

Disc@once zegt het zelf al... disk in een keer... inhoudsopgave wordt afgesloten terwijl de disc best nog open kan staan.

Track@once geeft niet aan dat een audio track bedoeld wordt, het gaat hier om de datatrack die je brand op de CD, dat kan dus een 8 tal audio tracks zijn en daar wil jij nu net 3 tracks aan toevoegen... helaas zegt de inhoudsopgave van een audio CD... ik bewaar een nieuwe inhoudspagina, die vorige is nu niet meer leesbaar in een audio player :(

een CDRom speler kan deze overigens wel zien, dat komt omdat die in data formaat kijkt, de audioplayer ziet enkel de cda inhoudspagina op de cdrom..

heb ik ook eens gehad, zet je wel ff aan het denken heh ;) ?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Met andere woorden: Wat ik wil zal dus nooit gaan lukken?

Pagina: 1