Toon posts:

VB6 - selekteren van een datum

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de oplossingen n.a.v. mijn probleem betr. het selekteren van een datum. De aangedragen oplossingen werken helaas niet. Ik wil d.m.v. een tekstveld een datum selekteren in een bestand. Bijvoorbeeld een lijst van alle records met een bepaalde faktuurdatum. Het datumveld is van het type <date>
De code, welke wel werkt, is select.......where fakt_datum = #17/09/02#
Waarschijnlijk is het niet mogelijk om een # in een <date> veld te schuiven.
Heeft iemand nog een oplossing? . Bij voorbaat dank

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Snap niet precies wat je bedoeld.. maar je kunt de "#" er toch eventueel handmatig om heen zetten?

"select ... Where fakt_datum = #" & datumtextveld.text &"#"

Maar misschien denk ik ook wel te simpel :) Zou niet goed weten wat je bedoeld ;)

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Het lijkt mij niet de bedoeling om je topic gewoon opnieuw te openen als die andere op slot is gegooid..

Wat heb je inmiddels zelf al geprobeerd ?
GoT is geen alwetende vraagbaak, de antwoorden in het andere topic moeten je toch wel aardig op weg helpen.

Verder moet de oplossing hierboven wel werken volgens mij.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 12:27:
Hartelijk dank voor de oplossingen n.a.v. mijn probleem betr. het selekteren van een datum. De aangedragen oplossingen werken helaas niet. Ik wil d.m.v. een tekstveld een datum selekteren in een bestand. Bijvoorbeeld een lijst van alle records met een bepaalde faktuurdatum. Het datumveld is van het type <date>
De code, welke wel werkt, is select.......where fakt_datum = #17/09/02#
Waarschijnlijk is het niet mogelijk om een # in een <date> veld te schuiven.
Heeft iemand nog een oplossing? . Bij voorbaat dank
Gebruik de US datumnotatie: #mm/dd/yy#. daarnaast, wil je de datum dynamisch in kunnen vullen, doe dan het volgende:

code:
1
where fakt_datum = [Voer faktuurdatum in: ]

En als je topic op slot is gegooid moet je er niet nogeen openen, maar anyway: this should do the trick! :/

Verwijderd

De bedoeling van GoT is niet dat men hier voor jou de simpelste dingen gaat voorkauwen, zeker niet als je in je voorgaande topic al genoeg informatie hebt gekregen die je aardig opweg zou moeten helpen.

Ik raad je aan om de FAQ's eens door te lezen op dit forum. Dan zie je o.a. wat wel en niet de bedoeling is op/van GoT.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Zie de post van Sepans, Skinny en DaJaN.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.