du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Verwijderd
Ik raad je aan om de FAQ's op dit forum eens door te lezen. Naast een heleboel handige informatie, vindt je daar ook alle regels over het hoe-en-wat van GoT. En welkom op GoT trouwens
Kan een moderator de thread ergens anders naartoe gooien a.u.b.?
Het gaat hier trouwens om een echte ADSL kaart, dus geen ethernet kaart verbonden aan een modem.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Ze bestaan wel degelijk:
http://www.speedtouchdsl.com/prodpc.htm
Maar ik vraag me af waarom je zoiets zou willen kopen. Een standalone-modem dat vrij makkelijk aan een andere PC is aan te sluiten lijkt me stukken makkelijker eigenlijk.
Edit: De vraag staat volgens mij gewoon goed in NOS hoor. Hardwareondersteuning in Linux lijkt me meer wat voor NOS dan voor HA of IT.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Voorzover ik weet zijn die alleen toepasbaar bij zogenaamde direct connect dsl aansluiting, dus zonder splitter. Deze methode wordt o.a. gebruikt door QSC maar die zijn niet in Nederland actief.intoxicated schreef op 19 september 2002 @ 13:12:
[...]
Ze bestaan wel degelijk:
http://www.speedtouchdsl.com/prodpc.htm
Maar ik vraag me af waarom je zoiets zou willen kopen. Een standalone-modem dat vrij makkelijk aan een andere PC is aan te sluiten lijkt me stukken makkelijker eigenlijk.
Ik *hoop* dat hij nog in garantie is zo ja stel ik hetvolgende voor :
Verniel de kaart, maar zonder dat er zichtbare schade is en breng hem terug voor garantie; sla met je vuist op tafel en eis (tegen meerprijs) een ethernet modem.
Deze worden tot in de puntjes ondersteunt, zijn sneller en stabieler en echt hun meerprijs wel waard. USB en PCI modems zijn vuile vettige zooi die het niet waard is om in een PC te zitten.
Regelmatig ga ik ADSL lijnen plaatsen en ik kan je vertellen dat je met de ethernet modems NOOIT, met de USB meestal en met de PCI modems altijd last hebt van achterlijke dingen als onstabiele connecties en driver problemen die je in feite niet zou mogen krijgen.
Als je even goed leest, zie je dat 'ie 'm nog niet heeft gekocht.XTerm89D schreef op 19 september 2002 @ 13:20:
Ik vrees dat ik slecht nieuws voor je heb. (In het Belgisch zouden we zeggen, "U, ja U daar, U bent gescheten). ADSL kaarten zijn bijna even erg als Winmodems, de support is 0,0,0.
Beetje achterlijk, vind je niet? Als je zo dom zou zijn om zo'n ding zonder eerst info op te zoeken (wat de topicstarter dus wel netjes doet) te kopen, moet je niet na afloop de boel slopen.Ik *hoop* dat hij nog in garantie is zo ja stel ik hetvolgende voor :
Verniel de kaart, maar zonder dat er zichtbare schade is en breng hem terug voor garantie; sla met je vuist op tafel en eis (tegen meerprijs) een ethernet modem.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
wel bedankt voor de 'orginele' oplossing
ik heb dus nog geen ADSL kaart gekocht, ik ben alleen op zoek naar mogelijkheden om die onder Debian aan het werk te krijgen.
dit in opdracht van een klant. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt.
Ik vind een ADSL modem ook een betere optie maar in dit geval is dat geen alternatiev
Verwijderd
Hoe zo niet? Wat heeft die klant dan voor argumenten dat het perse een pci-dslmodem moet zijn?Twisted_Bunny schreef op 19 september 2002 @ 13:25:
hmm... geen goed nieuws..
wel bedankt voor de 'orginele' oplossing
ik heb dus nog geen ADSL kaart gekocht, ik ben alleen op zoek naar mogelijkheden om die onder Debian aan het werk te krijgen.
dit in opdracht van een klant. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt.
Ik vind een ADSL modem ook een betere optie maar in dit geval is dat geen alternatiev
Kijk trouwens eens bij Lucent, die hebben ze ook.
daar gebruiken we dus standaard ethernetkaarten verbonden met ADSL modems.. no problems so far
mijn bedrijf wilt echter overgaan op ADSL kaarten simpelweg omdat het scheelt in kosten
ze willen ook dat de server 'compleet' is, dus zonder externe rand apparatuur...
wat ik nu aan het doen ben is de opties onderzoeken die wij tot onze beschikking hebben
Wat ik gemerkt heb is dat er bepaalde ADSL kaarten beschikbaar zijn ( niet al te veel ) die aan onze eisen zouden voldoen, maar, helaas geen Linux ondersteuning, in bepaalde gevallen houdt de ondersteuning op bij Windows ME
Ik ga nog verder zoeken, en mensen die er ervaring mee hebben, positief of negatief zijn altijd welkom.
Alvast dank
Welke site is dat, kan het namelijk niet vinden. Bij www.lucent.com vind ik alleen maar een flink aantal persberichten.Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:29:
[...]
Kijk trouwens eens bij Lucent, die hebben ze ook.
Dit is wel het juiste forum, maar het is hier de bedoeling dat je zelf zoekt en probeert, en pas hulp vraagt op het forum als je er niet uitkomt.Twisted_Bunny schreef op 19 september 2002 @ 13:10:
hmm.. sorry voor het posten in de verkeerde channel.. ben inderdaad nieuw hier, maar ik dacht, het gaat over linux.. dus
Dit topic is gesloten.
![]()