[CSS] Tekst verticaal weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het is de bedoeling dat een stukje tekst verticaal wordt weergegeven (kwartslag met de klok mee gedraaid).
Op dit moment gebruik ik hiervoor de volgende CSS tag, wat in IExplorer prima werkt:
code:
1
layout-flow: vertical-ideographic;

Deze tag is echter geen onderdeel van de CSS standaard en ik wil dat mijn website daar wel aan gaat voldoen. Zijn er alternatieven binnen de CSS standaard om tekst verticaal te renderen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee, css-2 kent geen rotatie, mocht je dit met standaards willen oplossen zou je de svg- rotate-waarde van het transform-atribuut kunnen proberen, helaas is hiervan de ondersteuning door msie minimaal (enkel mozilla en heb eigenlijk weinig ervaring met de XHTML+SVG toepassing in mozilla hiervan)

http://www.w3.org/TR/SVG/coords.html#RotationDefined

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Bedoel je nou rotatie of dat letters onder elkaar komen?

Je kan het laatste met JavaScript oplossen...

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<html>
<head>
    <title>Make Vertical</title>

<script type="text/javascript">
function makeVertical( sID ) {
    var sHTML = document.getElementById(sID).innerHTML;
    var sVert = '';
    for(var i=0; i<sHTML.length; i++) {
        sVert += sHTML.charAt(i) + '<br>';
    }
    document.getElementById(sID).innerHTML = sVert;
}
</script>

</head>

<body onload="makeVertical('verticalDIV');">

<div id="verticalDIV">
DIT STUK WORDT VERTICAAL
</div>

</body>
</html>

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nee ik bedoel echt geroteerd. Als ik de letters onder elkaar zou willen zetten dan had ik dat wel gewoon via een javascript of serverside gedaan..
Het probleem met verticaal weergeven is dat de letters speciaal gerenderd moeten worden.
Ik heb al zitten denken aan een javascriptje dat gewoon niets laat zien als de browser anders is dan Iexplorer, dat zal waarschijnlijk de makkelijkste oplossing zijn..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kun je per letter geen plaatje maken? Zelfs als je tekst uit een database gehaald moet worden, zou het denk ik wel kunnen. Met alle leestekens erbij zou je iets krijgen van ong. 30 tekens...

En dat kun je gewoon met een javascriptje laten omzetten denk ik...als je tenminste met JS het woord uit elkaar zou kunnen trekken, letter voor letter... :{ weet zo niet.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs