Toon posts:

Audigy OEM + spdif

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de audigy OEM aangeschaft. Echter zie ik nu pas dat de spdif slechts 1 output uitgang heeft. Ik wil ook graag gebruik maken van de spdif IN

Ik weet dat op de kaart zelf een connector zit en 1 van de pins is de spdiff IN
Weet iemand hier welke en hoe je de connector moet maken ?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

4POX

Everybody is wired

Je kunt als je een echte die hard bent zelf de 2 pinnetjes zoeken die op de audigy zitten en daar een spdiff van maken. Maar welk medium wil je gebruiken voor je spdiff signaal . Optisch of coax.. Als je coax heb kun je die op de goeie pinnetjes drukken. Maar ik weet het niet helemaal zeker.. Anders een hoontech kaartje er aan :D

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply ...ziet er goed uit maar snap nog steeds niet of ik dan een spdif In en out heb

is Coaxiaal-In/Uit soms spdiff ?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel met spdiff is om cubase SX te linken.
Ik denk dat je dit dmv Coax (tulip) wel moeten kunnen bewerkstelligen.

Ik zou graag inderdaad iets willen maken ..een blokje kopen met draad eraan ...einde een tulip female ....en klaar ....maar dan moet ik wel weten welke pins

• 4POX

4POX

Everybody is wired

http://www.rvs.uni-hannover.de/people/einhorn/spdif/

De eerste link.. Maar ik zoek verder

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb hier ook mee lopen klooien, een live!5.1. Ik heb een dvd speler met digital out (coax), maar geen digitale versteker (wel 5.1 voorbereid). Dus ik wil mijn dvd aan mij live! koppelen en die weer doorlussen naar mijn versterker, zodat ik toch 5.1 geluid kan krijgen ;). Kan dit ook op deze manier?? Of is die spdif slechts voor pcm geluid??

Verwijderd

Of zou dit anders wel lukken met zon Hoontechkaartje?? Lijkt me wel he, als ik het zo lees ;)

Verwijderd

Topicstarter
@4pox

BEDANKT ! voor het zoeken ...waardeer het echt !

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet het idee dat ik dit kan maken want volgens mij kun je niet 2 draadjes aan een die pinnen hangen (dmv een blok) en vervolgens heb je spdif in :)

Verwijderd

Is er nog iemand, die mijn eerste vraag kan beantwoorden??

Verwijderd

Dexter Zover ik weet kan de Live dit niet.
De audigy wel, heb dit ooit ergens gelezen!

Verwijderd

En met zon hoontechkaartje, ben verder wel tevreden over mijn kaartje. Dus wil eigenlijk nog niet overgaan op een Audigy. Maar ja, kwil toch wel 5.1 dvd geluid :)

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Als je geluidskaart een SPDIF (Sony/Philips Digital InterFace oftewel digital in/out :) heeft voor OUT & een voor IN dan moet dit kunnen.

Ikzelf gebruik mijn MSI KT3 Ultra Aru om mijn DVD-ROM door te lussen, werkt iets anders maar principe blijft gelijk.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Pagina: 1