[w2k] Error bij installatie van software vanaf CD *

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey all,

ik heb een heel irritant probleem. Als ik software wil installeren vanaf mijn Pioneer DVD speler in Windows 2000, dan kan ik in principe door de hele installatie heen klikken, maar op het moment dat de installatiesoftware daadwerkelijk de nieuwe files wil gaan kopieren, dan krijg ik een error code (ik geloof 1311, dat de .CAB file op de CD niet bestaat of dat ik daar geen toegang toe heb). Hoogst irritant, en nee, het ligt niet aan het feit dat het in sommige gevallen om gekopieerde CD's gaat, want ook bij mijn Office XP Pro CD gaat het mis.

Wie kan mij uit de brand helpen??

W2k met SP3 NL trouwens...

Thnx!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OS in de titel gezet, zie Windows Operated Systems - Policy :)

Kan je wel gewoon bestanden kopieren vanaf DVD/CD? Check iig drivers en kabels even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Zoek en gij zult vinden op technet.
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q325076&

:*)

Verwijderd

Mischien is het een optie om de win2k cd eerst op je harde schijf te kopieeren..... Ik had zelf ook zware problemen met het instaleren van win2k. Hij bleef halverewege hangen of hij zei dat hij niet van de cd-speler kon kopieeren. Nadat ik hem op mijn harde schijf heb gezet heb ik zonder problemen kunnen instaleren
suc6!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08
In DOS (bootdisk dus):

X=CD-rom drive

typ X:
X:\ --> typ "cd I386"
X:\I386> --> typ winnt.exe

Zo kopieert windows 2000 alles zelf naar de hardeschijf en runt dan na het opstarten vanzelf de setup en zo werkt alles wel.

Bij mij startte de setup al helemaal niet vanaf cd ter wijl het wel een bootdisk is. Zo heb ik toch alles kunnen installeren.

Volgens mij wist setup wel alle installatiefiles als ie klaar is.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Sorry inderdaad van die topictitel, daar kwam ik zelf, iets te laat, ook al achter.

Thnx voor de hulp, en ik had zelf alle files ook al wel gekopieerd naar mijn HDD en vanaf daar geinstalled, maar het probleem blijft bestaan en is gewoon heel irritant. Ik weet niet waar het ineens vandaan komt en de technet oplossing biedt ook niet echt iets (files kopieren is in mijn ogen meer een lapmiddel)...files kopieren lukt namelijk wel gewoon, dus het lijkt me sterk dat het aan de hardware ligt. Maar ik snap niet dat ze niet een meer passende en echte oplossing voor het probleem bieden (setting terugzetten of zo)

Iemand misschien nog iets/?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Dexter schreef op 20 september 2002 @ 14:01:
Sorry inderdaad van die topictitel, daar kwam ik zelf, iets te laat, ook al achter.

Thnx voor de hulp, en ik had zelf alle files ook al wel gekopieerd naar mijn HDD en vanaf daar geinstalled, maar het probleem blijft bestaan en is gewoon heel irritant. Ik weet niet waar het ineens vandaan komt en de technet oplossing biedt ook niet echt iets (files kopieren is in mijn ogen meer een lapmiddel)...files kopieren lukt namelijk wel gewoon, dus het lijkt me sterk dat het aan de hardware ligt. Maar ik snap niet dat ze niet een meer passende en echte oplossing voor het probleem bieden (setting terugzetten of zo)

Iemand misschien nog iets/?
Edit: en wat er op Technet staat klopt ook niet helemaal, want ik heb in mijn systeem de beveiligingsopties nagelopen en de bewuste optie (CD-rom toegang alleen voor lokaal aangemelde user) is uitgeschakeld...

Pagina: 1