3 harddisks in syteem?

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 12:34
Hoi,

Ik heb onderstaand systeem (zie sig) met zoals aangegeven 2 harddisks erin (1x 30 en 1x 40) verder zit er een brander en een dvd-spelert in. Op mijn moederbord zitten twee ide aanluiting voor raid in te richten.

Is het ook mogelijk om nog een 3e harddisk (bijv. 80 GB) aan te sluiten zodat ik in totaal 150 GB te besteden heb aan de diverse downloads.

Een ander alternatief zou nog zijn om een backup device (tape streamer of zo) in te bouwen, maar dan zit ik eigenlijk met het zelfde probleem en dat is dat ik buiten mijn raid controllers geen ide poorten meer over heb.

Misschien heeft iemand een goed werkende oplossing?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:10

bloasfist

Slot-A Crew

Ik weet niet of die raid op je mobo JBOD (just a bunch of drives) ondersteund, maar dan kan het....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kon op dit moederbord de raid niet als ATA modus draaien?

Verwijderd

Tuurlijk kan het... Why not?????

Verwijderd

Wat bloasfist zei, kijk even in het mobo boekje of je em in JBOD mode kan zetten en je kan er zo een extra schijfje (of 4) bij zetten.

Heb ik ook (4 schijfjes erbij dan)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:57

Ankh

|true

gewoon aansluiten op die raid controler

ik heb er nu dit aan hangen:

2 x 40 GB als beide slave's
2 x 80 GB als master
en dan aan gewone IDE hangt nog een backup drive van 20GB

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

kan denk ik niet maar als je gewoon een 80 gb HD koopt en die 30 verkoopt kan het toch?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon een extra Promise Ultra controller erbij zetten en daar je extra schijven aan hangen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check idd eens desbetreffende handleidingen. Daarnaast staat dit topic ook fout, vragen over harddisks en I/O controllers horen in OM.. Maar omdat dit allemaal wel via de handleidingen, white papers en natuurlijk via de (linkjes in) OM FAQ te vinden is: dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.