winxp op packard bell installeren

Pagina: 1
Acties:

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 19:07

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Topicstarter
ik heb ter onderhoud een packard bell duron 800 systeem (op amd 750 mobo)
waarop standaart win98se staat geinstalleerd.
nu draait dit OS inmiddels al 3 jaar en de gebruikers krijgen steeds meer last van fouten en traagheid, tijd voor een verse install dus.

Nu heb ik een paar vraagjes: (en ik weet dat er al een topic over bestaat maat dat bleef toch nog onduidelijk vandaar deze nieuwe)

-kan ik een eigen versie van win98se of winxp erop zetten zonder dat dat problemen geeft?
-moet ik dan ook de packard bell partitie verwijderen of is dit niet nodig (zodat ooit nog het systeem in originele staat te brengen is? (en als die partitie blijft bestaan verkloot hij dan niet op een of andere mannier mijn niet-packard bell OS-install)
-werkt een packard bell net als ieder andere kloon met een opstartdiskette?
(dus kan ik in de BIOS aangeven: zoek eerst op A: en dan opstarten met de win98se opstartdisk?)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:37
FUBAR schreef op 19 september 2002 @ 11:37:
-kan ik een eigen versie van win98se of winxp erop zetten zonder dat dat problemen geeft?
Ik zie niet in waarom niet. Zorg er wel voor dat je voor de hardware XP-drivers hebt. (best voor je aan de install begint)
-moet ik dan ook de packard bell partitie verwijderen of is dit niet nodig (zodat ooit nog het systeem in originele staat te brengen is? (en als die partitie blijft bestaan verkloot hij dan niet op een of andere mannier mijn niet-packard bell OS-install)
Als je WinXP over de partitie van Win98 zet en deze daaar groot genoeg voor is, zie ik ook daar geen problemen (zelfs als je echt die partitie wilt houden).
-werkt een packard bell net als ieder andere kloon met een opstartdiskette?
(dus kan ik in de BIOS aangeven: zoek eerst op A: en dan opstarten met de win98se opstartdisk?)
Dat kun je snel ff in het BIOS bekijken.

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
tnx, ik wil het gewoon even zeker weten omdat het niet mijn eigen systeem is

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 06:29

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Wat ik zou doen is het volgende:

Met Partition Magic de partities verwijderen en opnieuw er op zetten.
Windows 98/XP installeren + words etc etc etc
met Norton Ghost een ghost draaien en op 2e partitie zetten
dan een boot flopmaken
en dan alles van de flop af gooien behalve autoexec.bat
en ghost.exe er op zetten

en dan de autoexec.bat bewerken

voorbeeld
code:
1
ghost -clone,mode=pload src=c:\ghost.gho dst=1:1

ervan uit gaant dat Win xp op NTFS staat en de ghost op partitie 2 die FAT is !!
(uit mijn hooft gezegt zo)

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
maar waarom zou ik die extra stap nemen?
als die packard bell zich gedraagt als een standaandcloon zodra ik die extra partitie heb verwijdert met fdisk, dan hoef ik dat packard bell geleuter er niet meer op te hebben

dus mijn plan is fdisk gebruiken om de partities opnieuw in te delen (is er nu 1 plus die verborgen en ik wil er 2 gewone van maken) dan beide schijven formateren (beide gewoon fat32) dan opnieuw opstarten met een win98 opstartdiskette en dan win98 of winxp erop gooien.dus eigenlijk zoals je dat op iedere andere computer ook doet bij het installeren van 98 of xp, kan dit of werkt dit niet zo op een packard bell?

Verwijderd

ja dat kan....en als je toch weer wilt dat je pc als packard-bell herkent wordt kan je via de helpdesk heel simpel de tattoo terugzetten..maar waarom zou je dat nu willen :P
Pagina: 1