Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD in koffermod vraag

Pagina: 1
Acties:

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 20:50

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Om maar met de rage mee te gaan moest ook hier maar een koffermod gemaakt worden met een leuk LCD scherpje (256*128) in het deksel.

Allemaal leuk en aardig maar nu moet er dus de aansturing van de LCD op de printerpoort buitenop, en dat is niet zo mooi :(

Heedt iemand hier al een mooie oplossing voor bedacht ?

Zelf had ik nog het idee om via een LPT --> usb(converter, als ze er al zijn) en die op de interne USB poort aan te sluiten of anders de printerpoort naar binnen te buigen/demonteren (liever niet).

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

koop een isa/pci printer kaartje daar soldeer je de poort weg en soldeer je de draadjes op van je lcd.. tis wel trikkie denk ik maar als het werkt dan werkt het :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Zoals Bart_Banaan het deed. Op de poort pinnetjes solderen. Dan blijft het in je koffer.

Dat is een optie.

Verwijderd

precies gewoon op je mobo vast solderen

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 06:38

hellfire_ultd

Effe checke!

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
ReseTTim schreef op 19 september 2002 @ 11:32:
koop een isa/pci printer kaartje daar soldeer je de poort weg en soldeer je de draadjes op van je lcd.. tis wel trikkie denk ik maar als het werkt dan werkt het :)
*mmzzhhh, diepe nadenk mode*
ik heb ergens
*grabbel grabbel*
nog zo'n ISA-kaartje
*juich mode*
liggen :9

we gaan het proberen

dank voor de reacties, het eindresultaat zal met een weekje ofzo tentoon worden gesteld

Verwijderd

presies zoals al eerder stond hier gewoon op je mobo solderen...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:00:
presies zoals al eerder stond hier gewoon op je mobo solderen...
tja en dan opeens gaat je mobo kapot... :| weg garantie.. zon isa/pci kaartje is wat goedkoper en hebben meerdere mensen nog liggen.. ikke ook :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

waarom zou OPEENS je mobo kapot gaan??? draadjes op pinnetjes solderen is toch niet zo moeilijk???

BTW Tim gefeliciteerd :P 2 hele jaren :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zal het idd gewoon met een kaartje doen heb zelf ook al zo'n ding was niet echt goedkoop maar is een betere oplossing dan solderen op je mobo

Verwijderd

je kan ook een flat cable aan je lcd solderen... ken je um erzo op pluggen en de kabels die je neit gebruikt sluit je gewoon niet aan... ff aftapen ofzo. :P

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Ach, ga gewoon eerst dat kaartje proberen, dat heb ik hier toch liggen.

kan er later ook nog eens een printer aan de koffer ofzo, en blijft mijn mobo idd mooi schoon en heel (mijn soldeertalenten kennende :P )

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Gelukt :)

Heb van een oud isa-kaartje de printerpoort erafgeloopt en toen hield ik 2 rijen pinnetjes over op de kaart

deze heb ik allemaal mooi op de zelfde hoogte geknipt en er een female-female printerstekker op gezet

hier past dan weer gewoon de LCD-stekker op :)

Een leuk bijkomend voordeeltje is dat er ook een compoort opzit waar mooi de afstandsbediening op aangesloten kan worden

foto's volgen hoop ik als alles klaar is (ff wachten opraamrubber, fingerguards en ccfl)
Pagina: 1