programma starten in ie werkt niet ander idee ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
hoi

ik heb hier op got een dll gevonden die het mogelijk maakt om van uit internet explorer een programma te starten , dat wil ik dus graag gebruiken (hier op het intranet).

alleen als ik de installatie volg worden geen register key's aan gemaakt,
ik heb de handleiding helemaal gevolgd. en op de site zie ik meer reacties dat mensen het niet werkend hebben gekregen.
(zie http://www.whirlywiryweb.com/q/%2Flaunchinie.asp )

nu was mijn vraag weet iemand een andere manier om een programma te starten (zonder vragen aan de gebruiker) vanuit een intranet pagina

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Zier er heel, heel eng uit. Waarom wil je dat?

* PoohBear laat niemand iets opstarten op zijn computer zonder zijn toestemming, ook niet op 't intranet.

• grote_oever
omdat het zo heel makkelijk wordt om alles centraal te regelen ook bestand opslag via de intranet site.

het moet dus totaal als vervanging van het bureaublad dienen.

het is dus alleen bedoelt voor het intranet.

en ja op intrnet zou ik ook erg eng vinden maar hier is het lokaal dus...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wie zegt dat het vervolgens niet wordt misbruikt door iemand vanaf internet? Dat die vraag gesteld wordt is niet zonder reden!!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• grote_oever
ja ik weet wel dat er misbruik van kan worden gemaakt maar dat is niet een probleem vinden ze hier
\ze vertrouwen het personeel en verder heeft niemand toegang tot het intanet

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

grote_oever schreef op 19 september 2002 @ 11:13:
nu was mijn vraag weet iemand een andere manier om een programma te starten (zonder vragen aan de gebruiker) vanuit een intranet pagina
Je kunt een trusted, signed OCX in een webpage includen die vervolgens full-systemwide-access heeft zodra men ooit 1 keer op 'Install' heeft geklikt. Zo probeert Gator het ook :)

Professionele website nodig?

• grote_oever
oja het programma staat gewoon lokaal bij de gebruiker (word excel etc.)

wat ik dus begrijp over de boven staande methode is dat je een certificaat moet aanvragen bij verisign (of eventueel een ander bedrijf) en dat kost dus veel tijd/geld.

zijn er ook andere oplossingen

[ Voor 0% gewijzigd door grote_oever op 19-09-2002 11:51 . Reden: wat uitgezocht ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Op zich hoeft de OCX niet signed te zijn, je moet 'm alleen even 'safe for scripting' en 'safe for execution' of zoiets markeren. Intranet default settings zijn dat ie dan 'prompt' voor installatie. Signen hoeft eigenlijk alleen op Internet.

Professionele website nodig?

• grote_oever
hmm ik krijg niet werkend

maar ik zag hier laatst een dll bestandje dat je moest installeren en dan moest het ook werken weet iemand waar ik deze kan vinden..

Verwijderd

\ze vertrouwen het personeel en verder heeft niemand toegang tot het intanet

Dat denk je in ieder geval, maar als er 1 verbinding is tussen het internet en jullie intranet dan heb je al een potentieel probleem. Zo te horen draaien jullie ook nog windows-iets op de intranet-server, waardoor je een fraaie mogelijkheid creert voor een hacker om jullie intranet te hacken en alle processing-power op alle machines te gebruiken voor bv. een brute-force password kraker oid. Ik zou het je zeer afraden.

• grote_oever
het puntje security speel hier totaal niet totaal geen inet toegng)
het gaat er gewoon om dat er een programa gestart kan worden.

Verwijderd

Hmmm, in dat geval zou ik er zelf voor kiezen om bij het opstarten van de machines een php-scriptje oid op te starten wat luistert op een bepaalde poort voor commando's van een bepaald ip-adres, en dat vervolgens met exec() of passthru() of system() uitvoert, maar ik weet niet of dat onder windows de meest efficiente oplossing is.

• grote_oever
dat is wel een hele ingewikkelde oplossing volgens mij was er ooit een proggie voor gemaakt...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
grote_oever schreef op 18 November 2002 @ 11:43:
dat is wel een hele ingewikkelde oplossing volgens mij was er ooit een proggie voor gemaakt...

scriptrequest...

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.