Toon posts:

Geforce4 direct3d wil niet vlotten

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een gf4 in mijn pc geplugged, nu het volgende:
De installatie ging allemaal naar behoren geen probleem alles loopt prima.
Als ik nu een direct3d spel wil draaien dan geeft hij het op.
het spel wil niet draaien en ik heb alle drivers vernieuwd.

mijn specs zijn: win2000 avs
amdk6 450 MHZ
327mbram intern
MB: asus p5 a/b

Het lijkt me niet aan de kaart te liggen want als ik mijn oude videokaart weer terug zet komt hij met dezelfde problemen aanzetten :) 8)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Een GF4 op zo'n stenentijdperk bord :? Trekt dat bord het wel qua spanning?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

probeer eens met dxdiag je d3d te testen en je 3d in en uit te schakelen...wou bij mij ook wel eens helpen.

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

moet wel draaien. kheb een Geforce 4 TI 4600 draaien op m`n PIII 733MHZ en niet ge`OC`t. en het hele systeem loopt op een noname 250 watt voeding. Maar als je toch zo`n kaart hebt koop er dan een nieuw sysje om heen, ben ik ook al mee bezig. Namelijk een P IV 2,5 Ghz met 512 MB DDR. Draait de Gef4 ook wat vlotter.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

Verwijderd

Ahh..
Als je geen nieuwe Windows hebt geinstalleerd :

1) de-installeer de drivers weer zodat je in standaard VGA zit.
2) stop de oude kaart er weer in, drivers installeren, daarnna OOK weer eerst VGA mode instellen. (Had je eerst moeten doen voor het wisselen.)

Als de oude kaart ook een NVidia was, kun je ook gewoon de driver de-installeren, dan kom je meestal vanzelf in VGA mode Zorg dus dat je in standaard VGA zit viir het wisselen, en de-installeer de oude drivers, ook als het al een NVidia/Geforce/TNT kaart was.

3) Nu pas de nieuwe kaart er in zetten. Stel ook eerst de kaart op VGA in, nog geen drivers van NVidia.
4) Installeer de ALI-AGP driver opnieuw.
5) Nu dan de goede NVidia driver installeren
6) Doe een update of re-install van de laatste versie (officiele, GEEN BETA'S !!) DirectX 8.1 voor jouw OS.

Nu moettie het doen ;)

PS Ik realiseer me nu pas dat dit eigenlijk het verkeerde forum is, dit zou naar Videplanken & Beeldkanonnen moeten.. :P

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik zou toch maar eens gaan uitkijken naar een nieuw mobo/cpu (celeron 1300 ?)
kun je oude ram + voeding nog gebruiken

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Probeer eens om via tooltjes je AGP op 1x te zetten.. Zeker bij ali-chipsets wil dat nog wel eens werken :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Idd een move van PMG naar V&B :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows 2k advanced server?

Ondersteunt dat OS wel direct3d?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Om de AGP naar 1x te krijgen, kon je dacht ik dat opgeven tijdens de ALI-AGP driver doen. No Turbo of zoiets. Je kunt het dacht ik ook gewoon in de BIOS uitzetten.

Op 2x zetten was altijd de moeilijkheid.. ;)

Verwijderd

Lijkt me sterk dat je op een windows 2000 advanced server bak een geforce 4 stop. :+ Heb je echt niet windows 2000 prof er op staan ? :? En ja dan is het logisch als je er advanced server op zet, die is er helemaal niet voor bedoelt om games op te draaien. ;(

En waarom maak je 2 topics ????

Geforce4 Direct3d wil niet werken

• chim0
  • Laatst online: 01:38
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 11:57:
En ja dan is het logisch als je er advanced server op zet, die is er helemaal niet voor bedoelt om games op te draaien. ;(
echt wel

Verwijderd

advanced server is bedoelt om als server te draaien niet als game rachbak :P

• KaMiKaZe
als server voor games ja :+

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:08
Server voor games heeft geen goede videokaart nodig. Alleen een stoot geheugen.

Denk je dat je server de clients beter kan "serven" als je een goede videokaart hebt? Ik ben bang dat dat niet opgaat. Game server = Veel geheugen + Lage Ping + Hoge Upload

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
utbone schreef op 19 september 2002 @ 13:31:
Server voor games heeft geen goede videokaart nodig. Alleen een stoot geheugen.

Denk je dat je server de clients beter kan "serven" als je een goede videokaart hebt? Ik ben bang dat dat niet opgaat. Game server = Veel geheugen + Lage Ping + Hoge Upload
Vergeet niet een dik dual bord aan rekenkracht... (voor meerdere servers op 1 bak)

Verwijderd

Topicstarter
ok
ik heb 2 topics omdat de ene verkeerd staat zodoende.
maar mijn vraag was of er iets te doen valt aan de direct3d om die weer aan het lopen te krijgen

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
Ik kan je met enige zekerheid zeggen dat het aan je mobo ligt. Ik had vroeger ook een Asus P5A en een GeForce 256 (dus de eerste versie van de GeForce) trok ie niet. Ik moest 'noodgedwongen' de GeForce omruilen tegen een Voodoo 3 3000. Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw mobo aanschaffen met een puike proc erbij. MSI KT3 Ultra2 + Athlon XP 1800+ heb je voor onder de 200 euro!

• KaMiKaZe
-Moondust- schreef op 19 september 2002 @ 14:02:
Ik kan je met enige zekerheid zeggen dat het aan je mobo ligt. Ik had vroeger ook een Asus P5A en een GeForce 256 (dus de eerste versie van de GeForce) trok ie niet. Ik moest 'noodgedwongen' de GeForce omruilen tegen een Voodoo 3 3000. Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw mobo aanschaffen met een puike proc erbij. MSI KT3 Ultra2 + Athlon XP 1800+ heb je voor onder de 200 euro!
nee want dan moet er ook nieuwe ram in

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:57:
ok
ik heb 2 topics omdat de ene verkeerd staat zodoende.
maar mijn vraag was of er iets te doen valt aan de direct3d om die weer aan het lopen te krijgen
Ik denk het niet, want antwoorden op jouw vraag lezen schijn je niet te doen.

Dat wordt dus niks zo :P

Verwijderd

Topicstarter
Hooi

Jou tips heb ik uitgevoerd hoor jij erg bedankt ervoor, maar het forum ging op een gegeven moment totaal de andere kant uit nml; of ik mijn server wel kon gebruiken voor spellen te spelen.
maar goed het probleem doet zich nog steeds voor.
ik heb net een nieuwe en verse installatie ervover heen gezet maar het probleem kwam weer vrolijk terug.
het ligt waarschijnlijk niet aan de drivers, dus ik denk dat het nu meer richting de hardware kant zou gaan

Verwijderd

Topicstarter
* Renegade is net bij me langsgeweest, en heeft me ff geholpen met wat uitzoekwerk. Mijn mamaplankje ondersteunt AGP 1x, en heeft dus inderdaad een onvoldoende voltage voor de grafische kaart (valt af te leiden uit onder andere mbr in "AGP 1.0 werkt dat met een GF3 of Radeon " ).

Het ziet er dus naar uit dat ik een ander plankje moet gaan kopen :/ :P
In ieder geval bedankt allemaal :) :*
Pagina: 1