Webpagina past niet op printpapier

Pagina: 1
Acties:

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Hoe krijg ik het voor elkaar om de hele breedte van een webpagina op een A4 te printen.

Het probleem is dus dat ik aan de rechterkant een hoop tekst mis elke keer.

Het verkleinen / verschalen heeft geen zin. De tekst wordt ook afgebroken.

Wat moet ik doen ??

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

op zn kant printen?
of FinePrint eens proberen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

een aparte file maken die uitgeprint moet worden ...

<link rel="alternate" media="print" href="print.php?page=&sub=">

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op zij kant printen is geen optie helaas. Ze moeten gewoon op de standaard A4 (rechtop)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
verklaar je nader... :?

Stel dat het nou deze webpagina is van dit topic die uitgeprint moet worden.

Wat moet er dan gedaan worden?

Verwijderd

weet ik niet, ik weet niet hoe GOT precies werkt en heb nu geen zin en tijd omdat even uit te zoeken. met die regel die ik je gaf kan je een ander bestand uit printen, dus je maakt een table die de breedte van een A4 heeft en pleurt daar de text in. Het is dan handig wanneer je je site dynamisch hebt opgebouwd, anders moet je voor elke pagina een aparte print pagina maken ...

zie http://www.pijncentrum.info ... en klik op printen onder een link om te zien wat ik bedoel ... bekijk ook een s de link waar de print naartoe verwijst ...

voor de rest moet je zelf maar uitzoeken, hetis heel simpel

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
PatrickPietens, 'k geloof niet echt dat dat relevant is voor de topicstarter, gezien je helemaal geen informatie hebt over de website in kwestie. Vervolgens komt de AleXtc terecht met de vraag "verklaar je nader" terwijl dat helemaal niet aan de orde is.

In het vervolg graag even iets beter nadenken.

Dit sloeg dus op je 1e reactie.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

AleXtc schreef op 19 september 2002 @ 11:05:
verklaar je nader... :?

Stel dat het nou deze webpagina is van dit topic die uitgeprint moet worden.

Wat moet er dan gedaan worden?
Dan maak je een CSS-file, die beschrijft hoe de printpagina eruit moet zien. Het liefst maak je dan geen gebruik van absolute waarden voor lettergroottes, kolombreedtes, etc...

Voordeel hiervan is dat je bijvoorbeeld navigatie-elementen (die geen nut hebben op een printpagina) kunt verbergen.
http://www.alistapart.com/stories/goingtoprint/

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
breedte van een A4 heeft en pleurt daar de text in

Je kan natuurlijk ook alle text selecteren en in Word invoegen en dan uitprinten ;)

Maar dat is helaas niet wat ik bedoel. De HTML pagina moet in zsjn volle glorie uitgeprint worden. Helaas krijg ik alleen aan de rechterkant het probleem. Alsof de HTML pagina te breed is en niet op het papier past. Het lukt dus blijkbaar niet om de pagina in te korten zodat de text terugloopt en bij de volgende regel doorgaat.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Een aparte stylesheet maken voor het printen (zie hierboven) en dan om de hele pagina een div of tabel zetten met een breedte van 90%. Werkt prima bij mij.

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Da's een hoop tekst :( Dus als ik het goed begrijp zijn dus de meeste HTML pagina's zoals GOT NIET printervriendelijk ?

Verwijderd

He niet zo lui he! Een beetje research kan geen kwaad en het is nog leerzaam ook, als je daar geen moeite voor wil doen kan je volgens mij altijd nog de optie kiezen 'shrink to fit' of het er dan goed uitkomt is een tweede.

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
lol. lui ben ik niet maar je moet wel snappen wat je doet. Als ik al die teksten zie dan begin ik al bang te worden. Dit gaat gewoon boven mijn pet.

Ten eerste weet ik al niet eens wat een print-medium style sheet is. Of waar ik dat kan vinden.

Maar iets vertelt mij dat ik in de bron van dit html pagina moet gaan kijken en dan wat dingen moet gaan aanpassen ?

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Ik had gehoopt dat er ergens een proggie was ofzo maar dit....... :X

Verwijderd

Is het ook mogelijk om vanuit de html direct een Word bestand te printen (dus een link/button op de pagina die, wanneer je erop klikt, direct het Word document afdrukt)?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:25:
Is het ook mogelijk om vanuit de html direct een Word bestand te printen (dus een link/button op de pagina die, wanneer je erop klikt, direct het Word document afdrukt)?
Doet niet terzake voor de topicstarter, maar het is geloof ik alleen mogelijk als je gaat spelen met VBScript, ActiveX objecten, etc...

Mogelijk wel, maar je kan het wellicht beter door de server laten afhandelen. Daar zijn op zich mooie voorbeelden voor te vinden...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Misschien met zoiets?:
code:
1
2
3
4
5
set objWord = CreateObject("Word.Application")
objWord.Visible = TRUE
objWord.Documents.Open("bla.doc")

objWord.Documents.Print()

Die eerste 3 regels werken, die 4de is een gokje.

Verwijderd

Woudloper schreef op 19 september 2002 @ 13:28:
[...]

Doet niet terzake voor de topicstarter, maar het is geloof ik alleen mogelijk als je gaat spelen met VBScript, ActiveX objecten, etc...

Mogelijk wel, maar je kan het wellicht beter door de server laten afhandelen. Daar zijn op zich mooie voorbeelden voor te vinden...
Weet je ook waar ik voorbeelden daarvan kan vinden? Ben hier zeer in geinteresseerd!

Verwijderd

Maak er een pdf van met behulp van HTMLDOC, te vinden op http://www.easysw.com/software.html.

Hiermee kun je dan de pagina wel op een A4 uitprinten. Het kan voorkomen dat niet alle styles goed worden mee genomen met de pdf. Maar het is een redelijk alternatief imho

Verwijderd

Meest eenvoudige lijkt me om van je pagina een screendump te maken. Zet die als foto met het geschikte formaat voor A4 in een hidden frame of DIV, en laat die dan uitprinten. Kunt dan ook gewoon foto op zijn kant zetten, zodat hij toch 90 graden gedraaid uit de printer komt. En wanneer je pagina groter is dan je beeldscherm, vergroot dan even je resolutie naar 1024 x 768.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Cortez:Weet je ook waar ik voorbeelden daarvan kan vinden? Ben hier zeer in geinteresseerd!
Meestal kan Google hierbij erg goed helpen :)

Maar ik zal een opzetje geven:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sub PrintWordDocument(pHREF)
   dim objWordapp, objFile, sFolder

Set objWordapp = CreateObject("Word.application")

objWordapp.Visible = true
     objWordapp.documents.open pHREF
     objWordapp.WordBasic.??????????

Set objWordapp = Nothing
End Sub

Op die plek van de ??? (vraagtekens) moet dan het aanroepen van het print functie komen binnen MS Word, maar daarvoor moet je even het object model doornemen...

Verwijderd

AleXtc schreef op 19 september 2002 @ 13:16:
lol. lui ben ik niet maar je moet wel snappen wat je doet. Als ik al die teksten zie dan begin ik al bang te worden. Dit gaat gewoon boven mijn pet.

Ten eerste weet ik al niet eens wat een print-medium style sheet is. Of waar ik dat kan vinden.

Maar iets vertelt mij dat ik in de bron van dit html pagina moet gaan kijken en dan wat dingen moet gaan aanpassen ?
OK, dan moeten we het anders oplossen. :D

Ik stel voor dat je een print-screen van de hele pagina maakt, en die in een Image-Viewer ofzo uitprint op het juiste formaat.
Op http://tucows.wau.nl/mmedia/scapt95.html kun je een aantal programma's vinden die een hele webpagina (ook de gedeeltes waar je voor moet scrollen) in één keer grabt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:25:

ECHO....ECHO....ECHO....echo....echo
:P
ja ja :P ach je kan het niet vaak genoeg herhalen blijkt maar weer.
Pagina: 1