18" LCD/TFF iiyama

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik deed net de stekker in het stopcontact van mijn monitor, en opeens kwam er eenvonk bij de stekker. Nu doe ik mijn computer en monitor aan, zie ik opeens dat de monitor (van het mer iiyama) opeens helemaal rood is. Aan de linkerkant zwart en zo wordt het steeds donkerder rood. :(

Wat is het probleem hier nu van?

Is ie helemaal kapot? Zit er nog garantie op? Kan ik het verhelpen? Vergoed de verzekering dit? (de monitor koste wel 1200 euro)

Weet iemand hier antwoord op?

Verwijderd

Ik zou eerst proberen garantie te claimen. Meestal hebben die dingen zo'n 3 jaar garantie.
IIyama heeft ook nog Pick-up and return met vervangende monitor dacht ik...

• XippIX
  • Niet online
ja oke, maar een verzekering b.v. kan het niet terug geven?

Verwijderd

Hoezo verzekering? Waarom wil je "het" laten teruggeven? Die monitor kan gewoon gerepareerd worden, zitten geen kosten voor jou aan verbonden. En er komt inderdaad een vervangende monitor tijdens de reparatie.

• XippIX
  • Niet online
ja oke, maare.. als ik de stekker in het stopcontact steek en er komt een vonk uit? Ik bedoel daar kan de monitor niets aan doen laten we maar zeggen

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:47
maar het lijkt me redelijk normaal dat je een stekker in het stopcontact van een beeldscherm mag steken...
Als dat al niet meer mag... :?

• XippIX
  • Niet online
ja oke, maar niet normaal dat er een vonk uit komt

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:21

Paladin

Play Ball!

dus is het toch een fout van de monitor dat ie daar zo'n last van heeft?

wat doe je moeilijk je belt op verteld probleem en je bent klaar of heb je zelf soms iets nogal stoms gedaan zeg maar?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

helaas!

Maar garantie heb je nog wel neem ik aan.

Verwijderd

Of heb je misschien de stekker verkeerdom erin gestoken....?

edit:
hehe, dat zal het zijn ja... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:33:
Of heb je misschien de stekker verkeerdom erin gestoken....?

edit:
hehe, dat zal het zijn ja... :?
hoe wou je dat doen??

• Hahn
  • Laatst online: 22:36
XippIX schreef op 19 september 2002 @ 11:23:
ja oke, maar niet normaal dat er een vonk uit komt
Dat is niet normaal nee, maar jij kan daar niks aan doen. Zolang jij het niet expres hebt gedaan heb je gewoon garantie hoor :)

The devil is in the details.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

gheghe...inderdaad. meneer heeft volgens mij nog niet van wisselstroom gehoord.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zimbab schreef op 19 september 2002 @ 16:55:
[...]

gheghe...inderdaad. meneer heeft volgens mij nog niet van wisselstroom gehoord.
Volgens mij maakt ie juist een grapje... (Wat wel zou kunnen: draadjes verkeerd aansluiten met een geaarde stekker, dus een pool op de aarde en de aarde op een pool)

• XippIX
  • Niet online
nee, ook niet. Ik had er geen spannings geval aan. (hoe heet zoiets ook alweer?)

Maar ik denk toch dat ze daar anders niet echt moeilijk over doen. En hoe weet ik zeker dat het niet op de computer is overgeslagen? Als de monitor het niet meer doet, heb ik grote kans dat de computer ook stuk is. Ik durf dit echter niet meer te testen, omdat ik bang ben dat ik het anders alsnog kapot maak.

En als ik zo'n spannings stopcontact zou gaankopen wat zijn nou echt goed voor een lage prijs (hoezo nederlander?)
Pagina: 1