[w2k server] na IIS install, nog een keer SP3?

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 17:54

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

even een klein vraagje.

Ik heb hier een server met w2k server/SP3. Ik installeer nu IIS, tijdens de install vraagt hij naar bestanden op de SP3 en de w2k server CD's.

Is het dan nu wel of niet nodig om na de install SP3 er nogmaals overheen te gooien?

Of heeft hij nu echt alle SP3 fixes voor IIS al meegenomen tijdens de install?

Normaal gesproken ben ik gewend om bij bijna elke wijziging op een server het laatste SP nogmaals te installen (NT4 legacy... :) ).

Maar mijn collega zegt dat met w2k dit niet meer nodig is.

Dus wel of geen SP3 eroverheen?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Bij NT moest je altijd na iets weer de laatste SP eroverheen zetten. W2k onhoud de SP bestanden en gebruikt deze als je iets nieuws installt dus is het niet nodig :)

Correct me if i am wrong :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Wat standaard is bij ons, is dat na elke software installatie er altijd een servicepack volgt.
Er worden altijd bestanden overschreven die door een SP weer geupdate worden.

Verwijderd

ja, gewoon voor alle zekerheid. u never know, want w2k vraagt vaak naar de cd voor wat bestanden

Verwijderd

Is niet nodig, Windows heeft een systeem dat "System File Protection" heet. Wanneer een systeembestand wordt overschreven met een andere versie, dan wordt uit de dllcache de juiste versie teruggezet.

Het feit dat je na toevoegen van systeemonderdelen/programma's niet iedere keer het Service Pack opnieuw moet installeren werd zelfs als een vand e grote voordelen van 2000 gezien.

Het hoeft dus niet, maar het kan ook geen kwaad uiteraard.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:22
De SP3 bestanden worden dacht ik op een aparte lokatie bewaard ergens in je Winnt folder. Zodra je extra software gaat installeren haalt hij van de install cd en vanuit de sp3 bestanden je files.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 17:54

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Ok, tnx guys, ik weet genoeg!

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

ik bevestig het hierboven genoemde verhaal.

Windows laat de applicaties denken dat de *.dll's worden overschreven, maar win2k zet daarna automatisch z'n eigen dll's weer terug (van sp3).
Dit is oa. de reden waarom win2k zo stabiel, omdat het geen vreemde dll's in z'n library krijgt.
Pagina: 1