Toon posts:

VIA 4 in 1 update na update na...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik hierbij een aantal meningen horen over het feit dat VIA wel heeeeel erg vaak een update uitbrengt van de zg. VIA 4 in 1. Na SP1 voor XP en SP3 voor 2K installeer ik deze drivers niet meer... Ik ervaar en verneem regelmatig bij anderen video performance problemen. Hoewel ik graag met AMD processoren werk, vind ik het zeer opmerkelijk dat Intel zhaar chipsets 'beter' bouwt. Zij brengen zelden een update uit. Wat zijn jullie ervaringen? BTW tot voor kort refereerde VIA in hun readme naar hun website: www.via.com Deze is helemaal nie van VIA, dat dit zeer onprofessioneel over komt laat zich raden...

Verwijderd

ja vind het ook overdreven draai zelf nog met een wat oudere versie van via... ik zou niet weten wat mis aan is. ik instal gewoon altijd wel de nieuwste via driver bij een nieuwe xp installatie

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Intel brengt ook patches uit voor hun chipsets, alleen minder frequent idd. Maar ik vind het wel leuk van Via dat ze iedere keer weer een klein stukje stabiliteit of snelheid toevoegen door zo'n stukje software.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Via 4 in 1 is er ook voor intelmoederboarden hoor (de pentium III chip bijv.) dus AMD-intel CPU vergelijking is niet relevant.
Wat je zou kunnen vergelijken is via-intel-sis-nvidia.

Die nVidia komt toch ook iedere maand met nieuwe drivers voor videokaarten?
Hoe vaak sis e.d. met nieuwe chipset drivers komen weet ik niet.

Waar het om gaat is of er verbeteringen zijn; prestatie of bugs. Heb je nergens last van dan heeft upgraden meestal weinig nut "If it ain`t broke, don`t fix."

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

cooper_s1

MINI's rule

Als je goed oplet op www.viahardware.com staat er ergens dat de standaard XP drivers goed zijn en je de 4 in 1 drivers alleen dient te installeren als je problemen met de standaard drivers hebt. :O

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
gaat ook over ondersteuning voor nieuwe chipsets (zoals de KT400)
de Via 4.42 werkte eigenlijk alleen 100% als je geen KT400 hebt anders kun je ze beter niet gebruiken. Ikzelf gebruik al een tijdje de 4.40's

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Vergeet ook de amd-chipsets niet, kan me niet herinneren hiervoor ooit maar 1 update te hebben hoeven downloaden.....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1