Toon posts:

cdrom

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat is de het beste cdrom merk

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
CD-rom spelers heb je 't over he? Asus en Plextor zijn goed. Neem in elk geval geen Aopen!

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

En waarom niet?? Mijn pa heeft een Aopen 48x (Met groen ledje) , heeft een HELE snelle spin-up, leest alle gebrande cd's (Inclusief CD-RW's) , en zelfs met behoorlijke krassen leest ie ze nog perfect !!!! Ik zou niet weten waarom je geen Aopen zou moeten nemen.. Ik vind het een perfect apparaatje!

Barracuda

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
He overspeed, kom je er nu mee aan, ik heb net een aopen gekocht. Wat kan er mis mee zijn dan? ik vind hem vrij geluidsarm(48X), over de leessnelheid weet ik niet veel maar moet dat niet op een acceptabele niveau liggen?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Ik heb anders geen slechte ervaringen met Aopen (ik heb een Aopen 48x)

Zelf zou ik wel een plextor willen
maarja: $$$$$$$$

[Dit bericht is lekker gewijzigd door Servowire op 24-10-2000 21:50]

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Psies.. die 48x van Aopen die roelt big time. ik heb er eens een cd in gedaan die ZO erg beschadigd was, dat 7 (ja, 7) andere cd-rom spelers hem niet konden lezen, en deze floepte er net zo makkelijk overheen, geen errors of niks. En hij maakt niet eens veel lawaai !

Barracuda

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Asus, Aopen, Plextor...

ik heb zelf 2x een Aopen 48x.. werkt perfect leest ALLES... (nee geen diskettes ;)

• janst
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 10:51

janst

A new comrade joins us

Ik heb ook een AOpen 48x en ik heb af en toe de behoefte em zo door het raam te gooien. Net na opstarten van systeem doet ie het prima, maar na een uurtje kan ik het wel schudden. Ding begint een tikkend geluid te maken en laat vervolgens het hele systeem vastlopen. Ik dacht zelf aan oververhitting, aangezien hij het prima doet als de comp net aan staat, maar andere merken doen het er wel prima in. Heb em teruggebracht naar de winkel voor een nieuwe nadat hij weigerde nog een cd te lezen, en heb dus nu dit probleem. Ik heb het helemaal gehad met AOpen cd-romspelers :( (Plextor en Philips doen het perfect!)

Verwijderd

Hebben wij nooit last van gehad.. ik denk dat je dat probleem echter moet zoeken in je eigen PC.. no offense hoor, maar ik ken nog 2 andere mensen en we hebben allemaal verschillende Mobo's en cpu's , en die aopen's geven met alle drie geen enkel probleem, alleen maar goede dingen..

Barracuda

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik had een 40x Aopen, ging na 1 jaar kapot, na ja, kan gebeuren, was wel een goed ding.
Nieuwe 48x Aopen gekocht, ging al na 4 maanden kapot (opeens harde tik tijdens spelen van spel, deed niks meer), maar ik had nog garantie. Dus een nieuwe 48x Aopen gehad: last van jitter, rare tikken tijdens lezen cd's, en nog wat vage probs. Verder lezen alle Aopens mode2 cd's maar op 8x en DAE ook maar op 8x.

Dus toen had ik een Asus 50x gekocht, en die doet 't perfecto!

Eerst was ik heel positief over Aopen cd-rom spelers, maar na wat slechte ervaringen ermee, ben ik niet meer echt een "liefhebber" van Aopen cd-rom spelers.

Greetz,
Overspeed

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Hmmz.. dat van dat trage lezen is volgens mij pure bullshit, want die bug hebben ze er vanaf de 36x al uit gehaald (Heb hem zelf, is een kloteding, want die leest gebrande cd's maar op 4x)... ik weet het niet zeker, maar volgens mij is die bug al lang history

Barracuda

• janst

janst

A new comrade joins us

Barracuda: Enig idee waar dat dan aan zou kunnen liggen? Philips 40x en Plextor 32x doen het perfect. Master/slave maakt ook niets uit. Als ik er een ceedeetje in stop spint ie telkens en dan hoor ik een tik en spint ie ff. Dat blijft doorgaan tot computer helemaal vast zit.

Verwijderd

Kan van alles zijn.. IDE kabels, Jumpertjes, DMA of geen DMA, PIO time, niet compatible chipset/moederboard etc etc etc

• janst

janst

A new comrade joins us

Ik heb een P3 450Mhz op een Asus P3B-F, cd-rom heeft verder UDMA-2. Lijkt mij niet dat de IDE kabel rot is, die doet het of die doet het niet toch? Aan jumpers valt ook niet veel te veranderen, master/slave/auto. Iemand enig idee?

Verwijderd

kenwood 80* (of hoe snel ze ook zijn) ketsjing!! $$ >:)

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Als je DAE wilt gebruiken kan ik je zeker de Plextor UltraPleX 40max aanraden. MAAR ... dit is wel een SCSI drive.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Dae laat Afreey plextor een poepie ruiken.
Ik heb een Asus 50x gehad (tevreden over) nu een Afreey 50x (super tevreden).
Aopen zouden goede dingen moeten hebben maar dat verhaal van tikken e.d. heb ik al vaker gehoord en een goede vriend van me heeft die problemen ook. Vandaar dat ik zelf wat huiverig ben t.a.v. aopen.
Kijk hier maar eens voor de snelheden:
http://users.pandora.be/erik.deppe/cdspeed2.htm
Daar heb ik m'n keuze van Afreey op gebaseerd.
Pagina: 1